به گزارش صفیر گیلان،مهندس حسین اکبر از اجرای موفقیت آمیز پروژه ایجاد پایگاه داده مکانی خطوط تغذیه گاز در استان گیلان خبر داد. وی با اعلام این خبر اظهار کرد:این پروژه طی مدت ۳۰۰ روز کاری به انجام رسیده و علاوه بر خطوط تغذیه، اطلاعات مکانی کلیه ایستگاه های تقلیل فشار گاز CGS، TBS ،CPS وCNG  هایی که از […]

 

به گزارش صفیر گیلان،مهندس حسین اکبر از اجرای موفقیت آمیز پروژه ایجاد پایگاه داده مکانی خطوط تغذیه گاز در استان گیلان خبر داد.

وی با اعلام این خبر اظهار کرد:این پروژه طی مدت ۳۰۰ روز کاری به انجام رسیده و علاوه بر خطوط تغذیه، اطلاعات مکانی کلیه ایستگاه های تقلیل فشار گاز CGS، TBS ،CPS وCNG  هایی که از روی خطوط تغذیه برداشت می شوند تهیه شده است.

مهندس اکبر در این خصوص گفت:هم اکنون اطلاعات مکانی ۹۰۰ کیلومتر از خطوط تغذیه، ۵۰ ایستگاه ترکیبی، ۱۰ ایستگاه CGS ، ۱۲۰ ایستگاه CPS و ۱۸۳ ایستگاه TBS در این پایگاه ذخیره شده است .

وی در این خصوص گفت:شرکت گاز استان گیلان با درک ضرورت تجمیع مدارک و نقشه ها و اطلاعات توصیفی مرتبط با تاسیسات خود و با هدف ایجاد سهولت در دسترسی و گزارش گیری از داده های مکان محور موجود در سازمان به ویژه جهت تصمیم گیری و واکنش بموقع در مواقع بحرانی از ابتدای سال ۹۵ شروع به امکان سنجی جهت تعیین لایه های مورد نیاز سازمان نموده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: در این راستا این شرکت استاندارد SDI مربوطه را تهیه و ارتباطات داده ها نسبت به یکدیگر را در بستر نرم افزار (GIS ARC) تدوین نمود و تمام لایه های اطلاعاتی موجود تکمیل و به مختصات متناظر بعنوان پایلوت در شهر حویق شهرستان تالش و نیز شبکه منطقه چهار رشت متصل گردید.

وی بیان کرد:سامانه اطلاعات مکانی شرکت گاز گیلان قابلیت دسترسی همزمان به بانک های اطلاعاتی متفاوتی اعم از تعمیرات،کنترل پروژه، مشترکین و … را فراهم نموده است.

بنا بر این گزارش از دیگر کاربردهای این پروژه میتوان به بلوک بندی شبکه های گاز EIS و TIS ،ردیابی آنلاین خودروها (AVL) ،مسیر یابی، اتصال به سیستم کنتورخوانی آنلاین، سامانه امداد، مسیریابی خطوط گازرسانی جدید،صدور مجوزهای حفاری،تعیین حرایم و …. اشاره نمود که توسعه این موارد در دستور کار شرکت گاز قرار دارد.