صفیر گیلان،احمد علیرضابیگی در خصوص نابسامانی‌های اقتصادی، گفت: متاسفانه شاهد نابسامانی‌های اقتصادی در کشور هستیم و عملا سیاست‌های دولت پاسخگوی این آشفتگی جدید اقتصادی نیست. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار کارآفرینان در کشور که در سال ۹۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده در سال ۹۵ به ۸۰۰ هزار […]

صفیر گیلان،احمد علیرضابیگی در خصوص نابسامانی‌های اقتصادی، گفت: متاسفانه شاهد نابسامانی‌های اقتصادی در کشور هستیم و عملا سیاست‌های دولت پاسخگوی این آشفتگی جدید اقتصادی نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار کارآفرینان در کشور که در سال ۹۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده در سال ۹۵ به ۸۰۰ هزار نفر تقلیل یافته است، به عبارت دیگر ۴۰۰ هزار نفر کارآفرین یا خانه نشین شده‌اند و یا در زندان به سر می‌برند و یا کشور را ترک کرده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت: اگر متوسط اشتغال هر کارآفرین را ۲۰ نفر در نظر بگیریم، با احتساب خانواده های این افراد، ۸ تا ۱۶ میلیون نفر نان آوری ندارند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی امروز خود را در افزایش نرخ ارز و افزایش نرخ کالاهای اساسی نشان می دهد که حکایت از نابسامانی بزرگ اقتصادی دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: دولت از پاسخ دادن به نیازهای مردم عاجز است و به همین دلیل طرحی دارد که مردم به نحوی اعتراضات خود را به کارکرد دولت در مکان های تعیین شده اعلام کنند. به جای اینکه انرژی دولت صرف حل مشکلات مردم شود و مردم احساس کنند که اراده ای در دولت برای رفع مشکلات وجود دارد، دولت مکان هایی را پیش بینی کرده تا مردم با تجمع اعتراضات خود را بیان کنند.

علیرضابیگی اظهارداشت: این تجمعات در شرایط اقتصادی فعلی موجب از هم گسستگی بیشتر اوضاع کشور و جریح تر شدن دولت های بیگانه در مذاکرات و در مواجهه با دولت ما خواهد شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این صورت دولت با موضع ضعیف تری در مذاکرات حضور خواهد یافت و مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی دولت اشتباه است، گفت: به نظر می رسد فقدان برنامه ریزی دقیق در دولت موجب سردرگمی و کلافگی دولت شده که باید هر چه زودتر برای آن چاره جویی کرد. متاسفانه قوه مجریه که باید در خانه ملت حاضر شده و مشکلات خود را بیان کند، از پاسخ دادن با ترفندهای مختلف طفره می رود. جمعی از نمایندگان مجلس نیز در این مسیر ناصواب دولت را همراهی می کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: صحبت برخی نمایندگان مبنی بر پشیمانی از حمایت از دولت در انتخابات نشان دهنده این است که سینه چاکان دولت دیگر حاضر نیستند اعتبار سیاسی خود را به دولت گره بزنند اما متاسفانه دیر شده است./خبرگزاری مهر