به گزارش صفیر گیلان،مانک ییلاق بیگی،در حاشیه نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران به راه اندازی مرکز رفاه کودک و خانواده در استان  اشاره و افزود:این طرح سال گذشته به صورت پایلوت در گیلان  همزمان با چهار استان دیگر کشور اجرایی شد. مسئول امور مهدهای بهزیستی گیلان،با اشاره به اینکه مرکز «رفاه کودک […]

 

به گزارش صفیر گیلان،مانک ییلاق بیگی،در حاشیه نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران به راه اندازی مرکز رفاه کودک و خانواده در استان  اشاره و افزود:این طرح سال گذشته به صورت پایلوت در گیلان  همزمان با چهار استان دیگر کشور اجرایی شد.

مسئول امور مهدهای بهزیستی گیلان،با اشاره به اینکه مرکز «رفاه کودک و خانواده» از مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی است اظهار کرد: این مرکز با ارائه خدمات عمومی و به صورت ساعتی و تمام وقت آماده به کار است.

وی ارائه خدمات نگهداری و مراقبتی در ساعات عدم حضور والدین در منزل، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین، اردوهای فرهنگی تفریحی و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های سرپرستی را از مهمترین بخش های این طرح خواند.

وی افزود:سه مرکز در شهرهای رشت، لاهیجان و لنگرود در حال فعالیت بوده و پنج مرکز دیگر هم در حال راه اندازی است .

ییلاق بیگی با بیان اینکه تمام مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان فعالیت می‌کنند،ادامه داد:برای کودکان زیر ۷ سال برنامه‌های پرورشی و آموزشی و برای کودکان بالای ۷ سال فعالیت‌های کمک آموزشی ارائه میشود.

وی با بیان اینکه در مرکز رفاه کودک و خانواده ،کودکان تا ۱۲ سال نگهداری میشوند،افزود: در این مرکز کودکان در سه گروه سنی، ۶ ماه تا ۱۲ سال، زیر ۷ سال و ۷ تا ۱۲ سال نگهداری میشوند.

ییلاق بیگی تاکید کرد: برای کودکان هفت سال به بالا با تفکیک جنسیتی در این مراکز خدمات ارائه می‌شود.

مسئول امور مهدهای بهزیستی گیلان، کلاس‌های آموزشی فوق برنامه، مهارت آموزی، اردوهای تفریحی و آموزشی را از جمله خدمات این مراکز عنوان کرد.

ییلاق بیگی با بیان اینکه هم اکنون ۵۱۰ مهد کودک در سراسر استان فعالیت دارند،گفت: ۱۳ هزار و ۸۶۷ کودک در این مراکز نگهداری میشوند.

وی هدف از ایجاد این مراکز را  برای رفاء حال خانواده های شاغل خواند و گفت:این مراکز با برنامه های متنوع به گونه ای طراحی شده که باعث ارامش کودکان و خانواده می شود.