صفیر گیلان/زلیخا صفری؛عصر روز (دوشنبه ۲۸خرداد) نشست رسانه ای مسعود نصرتی شهردار رشت با رسانه های مجازی و پایگاه های خبری استان در دفتر ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد. دکتر مسعود نصرتی در این نشست ضمن خیر مقدم  در جمع اصحاب رسانه های مجازی استان اذعان داشت: مشکلات شهرداری رشت با مکانیسم […]

 

 

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛عصر روز (دوشنبه ۲۸خرداد) نشست رسانه ای مسعود نصرتی شهردار رشت با رسانه های مجازی و پایگاه های خبری استان در دفتر ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

دکتر مسعود نصرتی در این نشست ضمن خیر مقدم  در جمع اصحاب رسانه های مجازی استان اذعان داشت: مشکلات شهرداری رشت با مکانیسم جدید در حال تغییر است.

photo_2018-06-18_23-01-28

وی ضمن عذر خواهی از وقفه ایجاد شده در برگزاری مصاحبه های رسانه های در ماههای اخیر تصریح کرد: وجود یک سیستم ۵۰ نفره از رسانه های مجازی در شهر رشت بسیار قابل تامل است، و این نشان از فعالیت و تلاش مردم این شهر در عرصه فرهنگی دارد.

رفع ناملایمات در حوزه مدیریت شهری رشت با کمک گرفتن از اصحاب رسانه

مسعود نصرتی در نشست با اصحاب رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه ناملایماتی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری رشت به وجود آمده که با مکانیزم‌های ویژه در حال برطرف شدن است اظهار داشت: کمک‌گرفتن از اصحاب رسانه استان گیلان در رفع معضلات شهر رشت موثر است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری رشت از کمک تیم رسانه‌ای ۵۰ نفری برای رفع معضلات مدیریت شهری بهره‌مند می‌شود تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور ورود به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌ها بسیار با اهمیت است.

امیدوارم دیگه وارد بازی جدید نشویم
شهردار رشت با تاکید بر اینکه مشکلات شهر رشت با دیگر شهر‌های کشور متفاوت است و برای رفع این مشکلات مجموعه مدیریت شهری زحمات بسیاری کشیده و هم اکنون شهر رشت از برخی معضلات گذشته است گفت: حساب مالی مجموعه مدیریت شهری شهر رشت ظرف ۸ ماه ۲۱ بار به علت بدهی‌های مالی مسدود شده است.

نصرتی با اشاره به اینکه دوره پنجم شورای اسلامی شهر رشت در آغاز فعالیت خود با پرونده ۲۱ پروژه‌ای که ۱۲ ماه از مدت آن گذشته بود مواجه شد خاطرنشان کرد: در حال حاضر  با اقدامات ویژه ۲۱ پرونده مذکور توافق شده و در مرحله اجرا است.

شهردار رشت با بیان اینکه آخرین پرونده از تعداد مذکور هفته گذشته جمع بندی و تعیین تکلیف شده است تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته حساب مالی شهرداری رشت دیگر مسدود نمی‌شود و این مجموعه برای صدور چک‌های خود با مشکل مواجه نیست و امیدوارم دیگه وارد بازی جدید نشویم.

وی مسدود شدن حساب مالی برای یک‌ مجموعه مدیریتی را فاجعه‌ای بزرگ عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در حال حاضر معضل مذکور برای شهر رشت برطرف شده است تاکید کرد: مجموعه شهرداری رشت همچنان با ۷۴ چک برگشتی مواجهبوده و در  تلاش هستیم تا که این مبالغ تعیین تکلیف شود.

ورود سرمایه گذاران در شهر رشت با فراخوان پروژه های جدید

شهردار رشت با اشاره به فراخوان  ۱۶ پروژه از ۳۱ تفاهم نامه‌ امضا شده در شهر رشت خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته  ۱۰۷ سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های مذکور در شهر رشت ورود کردند و این پروره‌ها با تشریفات لازم چند روز آینده به مرحله عقد قرارداد می‌رسد.

نصرتی با بیان اینکه عملیات اجرای ۶ پروژه پیمانکاری در هفته‌های آینده در رشت آغاز می‌شود و ۶ پروژه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که منابع مالی پروژه‌های مذکور از گذشته تامین شده است گفت: تامین‌ اعتبارات مالی‌  برای این پروژه‌ها تعیین شده و این منابع  تنها صرف پیشرفت فیزیکی پروژه می‌شود.

برای ایجاد جذابیت در شهر نیازمند بازنگری در طرح تفصیلی هستیم

نصرتی با تاکید بر اینکه صحبت از مشکلات گذشته اهداف و برنامه‌ریزی‌های آینده را دچار مشکل می‌کند خاطرنشان کرد: تمامی کلان شهرهای کشور برای توسعه زیرساخت‌های خود نیاز به صنعت ساختمان دارند که این حوزه در حال حاضر با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه شهر‌هایی چون رشت که با پروژه‌های عقب مانده زیرساختی چون تقاطع‌های غیر همسطح ، پارک‌ها، ایستگاه دفن زباله و فرهنگسرا‌ها مواجه هستند باید به سختی مشکلات خود را برطرف کنند بیان کرد: برای ایجاد جذابیت در شهر نیازمند بازنگری در طرح تفصیلی هستیم.

شهردار رشت با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ مورد بازنگری در طرح‌های مختلف در شهر رشت صورت گرفت که این موارد در مرحله نهایی است خاطرنشان کرد: تکیه به ظرفیت‌های شهر رشت چون صنعت گردشگری موجب رفع معضلات موجود در رشت می‌شود.

با همکاری  اتاق شکوفایی در سال ۲۰۲۰ رشت به پایتخت گردشگری در مسیر جاده ابریشم تبدیل شود 

نصرتی از تشکیل اتاق شکوفایی متشکل از نخبگان شهر رشت خبر داد و با بیان اینکه با همکاری  اتاق شکوفایی تلاش است شهر رشت در سال ۲۰۲۰ به پایتخت گردشگری در مسیر جاده ابریشم تبدیل شود و اقدامات اولیه قرارداد این اقدام در مراحل اولیه است.

وی با تاکید بر اینکه اهالی رسانه می‌توانند در راستای شکوفایی هرچه بیشتر مدیریت شهری اثرگذار باشند و مجموعه شهرداری مدل جدیدی در همکاری با رسانه‌ها را از اول تیر ماه دنبال می‌کند گفت: رسانه‌ها می‌توانند در راستای برندسازی شهر رشت به طور ویژه اثرگذار باشند.
شهردار رشت با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند با قرارگرفتن در کنار  مدیریت شهری، شهر رشت را به جایگاه ویژه خود برسانند و موجب امنیت خاطر سرمایه‌گذاران در این شهر شوند گفت: رفع معضلات و مشکلات  مسدودیت حساب  مالی شهرداری رشت در حال حاضر رفع شد.

نصرتی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد از بدهی‌های گذشته شهرداری رشت پرداخت شده است و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های در دست اجرای رشت اختصاص یافته است گفت: شهر رشت در رفع معضلات و مشکلات خود راه سختی را در پیش‌ دارد.

 

photo_2018-06-18_23-00-37

 

شهردار رشت با تاکید بر اینکه کارخانه آسفالت شهر رشت در گذشته تعطیل بود تصریح کرد: ماشین‌آلات و ملزومات کارخانه آسفالت شهر رشت ترمیم و تقویت‌شده‌ است و در حال حاضر روزانه هزار و ۲۰۰ تن آسفالت در رشت تخلیه می‌شود.

بی‌ثباتی مدیریتی باید در شهر رشت ریشه‌یابی شود
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های شهر رشت بار دیگر در این کلان شهر آغاز می‌شود و دبیران این جشنواره‌ها در حال حاضر انتخاب شدند خاطرنشان کرد: ابلاغ جمع‌آوری برخی از تجهیزات پیاده‌راه فرهنگی رشت چون آب‌نما چندین بار از سوی سازمان بازرسی به شهرداری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اصلاحات پیاده‌راه فرهنگی شهرداری رشت باید برطرف شود و دستورات و ابلاغات سازمان بازرسی استان گیلان به منظور اصلاح و انجام به شورای شهر ارسال شده است گفت: در حال حاضر موضوع مذکور در شورای شهر بررسی و تعیین تکلیف نشده است.

نصرتی با تاکید بر اینکه بی‌ثباتی مدیریتی باید در شهر رشت ریشه‌یابی شود و شهر رشت در ۴۰ سال گذشته ۴۰ شهردار داشته است خاطرنشان کرد: عمده شهرداران کلان‌شهر رشت بومی بود‌ه‌اند و این بی‌ثباتی مدیریتی باید در رشت ریشه‌یابی شود.

یک شهر هفتصد هزار نفری تنها  ۳۱ دستگاه اتوبوس دارد

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ درصدی نرخ تاکسی‌های دورن شهری رشت روز گذشته در شورای تنظیم بازار استان گیلان تصویب نهایی شد افزود: شهرداری رشت با تلاش و زحمات ویژه در راستای رفع معضلات و شکوفایی هر چه بیشتر شهر رشت پیش می‌رود.

نصرتی خاطرنشان کرد: نرخ تاکسی‌های درون‌شهری از سال ۹۳ افزایش پیدا نکرده است و ستاد تنظیم بازار گیلان پس از پیشنهاد نرخ ۳۵ درصدی افزایش کرایه‌ها با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌ها موافقت کرده و این مصوبه به‌زودی اجرا می‌شود.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه تقاضای تاکسی در رشت مازاد بر نیاز است در شرایطی که این شهر با کمبود اتوبوس مواجه است گفت:  و در این شرایط  هزاران تاکسی شخصی در شهر مشغول فعالیت هستند.

یک شهر هفتصد هزار نفری تنها  ۳۱ دستگاه اتوبوس دارد  و با افزایش ۲۰ درصد ی نرخ تاکسی ها با مجوز اخیر تعداد شان به ۱۲۰۰ دستگاه  رسید

نصب میله های بی آر تی بدون مجوز انجام شده بود

شهردار رشت با اشاره به جمع‌آوری نرده‌های BRT در برخی از خیابان‌های شهر رشت خاطرنشان کرد: هیچ مجوزی برای نصب نرده‌های BRT در شهر رشت صادر نشده و تمامی این نرده‌ها بدون مجوز در سطح شهر رشت نصب شده بود.

نصرتی با بیان اینکه اگر کسی مجوزی برای نصب تجهیزات BRT را در شهر رشت دارد می‌تواند این مجوز را منتشر کند تصریح کرد:نرده‌های BRT شهر رشت بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی در شهر رشت جمع‌آوری شده است.

.
او گفت:تا سال ۱۴۰۰ ما باید اتوبوس های خط معمولی و از سال ۱۴۰۵ با اماده سازی زیرساختهای جاده ای خط اول بی ار تی با. ورود ۱۰۶ اتوبوس اجرایی خواهد شد.

باید قلم و حرمت رسانه حفظ شود

مسعود نصرتی در پایان با بیان اینکه باید به کمک شما خبرنگاران انعکاس خبری درباره موضوعات مهم داشته باشیم اظهار کرد: در این وضعیت اقتصادی حاکم در کشور، موضوع سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه باید قلم و حرمت رسانه حفظ شود خاطر نشان کرد: اگر کسی نتوانست بر اساس مقتضیات با شهرداری عقد قرارداد ببندد یا در آن پیمان نتیجه ای بگیرد قرار نیست که هرگونه حرفی را به مدیریت شهری بزندو باید در این زمینه  واقع نگر باشد.

در ماه مبارک رمضان به هیچ عنوان میزبان رسانه ای نبوده ام

مسعود نصرتی در خصوص صیافت افطاری تصریح کرد: ما در روزهای اخر ماه رمضان به یک افطاری دعوت شدیم و ما به هیچ عنوان میزبان این میهمانی نبویم و این افطاری در یک رستورانی بوده نه در یک زیرپله و بیش از صد نفر در ان رستوران حضور داشتند.

و من با اگاهی بر این که خبر کمتر از ۵ دقیقه پخش می شود بر سر سفره افطار نشستم

photo_2018-06-18_23-00-20

شهردار رشت از توقف تهاتر در شهرداری خبرداد و یاداور شد: شهرداری رشت جلوی تهاتر پرشائبه را با برگزاری کمیسیون ها گرفته،لذا اگر تهاتری درحال انجام است حتما به شهردار اطلاع رسانی شود.

کسی نپرسید چگونه مجوز پخش فوتبال در پیاده راه را گرفتم
مسعود نصرتی در پاسخ به چرایی عدم حضور شهردار در پیاده راه شهر در زمان برگزاری و نمایش مسابقه فوتبال ایران و مراکش یاداور شد:  ما یک نامه ای جلوتر از مابقی شهرداری تهیه کردیم برای نمایش مسابقه فوتبال در میدان اصلی شهر همزمان دیگر شهرها چون تهران مخالفت کردند و در پی تماس حضوری با استاندار موافقت برگزاری و نمایش این مسابقه در میدان شهر را گرفتم و کسی از اصحاب رسانه از شهردار نپرسید که شما در آن زمان کجا بودید و یا اینکه چه کسی مجوز برپایی نمایش این مسابقه را از شورای تامین و استاندار و فرماندار گرفته است؟
در حال حاضر اصلا مشاور نداریم

وی در خصوص سوالی در رابظه با مشاوران فعال شهرداری رشت گفت:شهرداری رشت مشاور ندارد و برخی با عناوین مشاور وارد مجموعه شهرداری شدند تصریح کرد: شخص شهردار هیچ مشاوری در شهرداری رشت ندارد و قراردادی به عنوان مشاور شهردار در مجموعه شهرداری با هیچ فردی منعقد نشده است.

وی افزود: ما در گذشته یک ۱۴۳ نفر و یک ۱۷ نفر که البته بخش اعظم انها مشاور نبودند، در شهرداری فعالیت داشتند، اما اکنون مشاور شهردار نداریم بلکه یک سری قراردادهای  مشاوره ای نه به عنوان مشاور منعقد شده و  امروز به هیچ عنوان مشاور در قالب پرداخت حقوق ماهیانه نداریم.

عدم اجرای ممیزی املاک سبب انباشت مطالبات شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت بر خلاف دیگر شهرهای کشور ممیزی املاک ندارد و این امر موجب کاهش درآمد شهرداری می‌شود تصریح کرد: یک سال گذشته ۳ هزار و ۸۷۰ ابلاغ کاری برای مجموعه شهرداری رشت صادر شده است .

شهردار رشت در ادامه در پاسخ به سئوال چرایی عدم پرداخت قبوض عوارض ، نوسازی و پسماند در جلوی درب منازل تصریح کرد: در شهر رشت ممیزی املاک، چیزی که هر پنج سال در همه شهرهای ایران انجام میشود وجود ندارد، و این مطالبات انباشت شده ، لذا شهرداری در این قبض ها درامدی ندارد انجام این ممیزی و صدور قبض ها اگر زودتر انجام میشد، برخی از مشکلات اقتصادی شهرداری قابل حل خواهد بود.

مسعود نصرتی با تاکید بر بدهی۱۸۴ میلیارد تومانی شهرداری رشت در بدو ورود خود یادآور شد: این بدهی علیرغم علاقه قلبی من پرداخت شد و من دوست داشتم به اندازه این مبلغ پروژه انجام میشد، همچنین بودجه محقق در سال ۹۵ سیصد و نود و دو میلیارد بوده، که هشتاد درصد آن صرف پرداخت حقوق کارکنان شد.

او گفت: بحث دسترسی ازاد به نامه های محرمانه و انتشار انها نباید از شهردار سئوال شود بلکه باید به دنبال ان باشیم که این افراد چه نفعی از انتشار این اسناد میبرند .

photo_2018-06-18_23-01-04

در این نشست سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت ضمن اظهار خرسندی در جمع اصحاب رسانه های مجازی استان اذعان داشت: طی یک برنامه ریزی مدون و با یک روش و متد جدید از ابتدای تیرماه امسال سعی برآن است تا با کمک اصحاب محترم رسانه گام های بلندی جهت بهبود وضعیت مدیریت شهری برداشته شود.