به گزارش صفیر گیلان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در شورای اداری این نهاد که در بنیاد شهرستان شفت برگزار شد، با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پاسداشت امانت به جا مانده از شهدای عزیز است، اظهار کرد: توجه به مسائل و مشکلات ایثارگران و یادگاران شهدا یکی از مولفه های اصلی […]

به گزارش صفیر گیلان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در شورای اداری این نهاد که در بنیاد شهرستان شفت برگزار شد، با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پاسداشت امانت به جا مانده از شهدای عزیز است، اظهار کرد: توجه به مسائل و مشکلات ایثارگران و یادگاران شهدا یکی از مولفه های اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

عبدالله پاکاری،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز اصلی جامعه دانست و عنوان کرد: این فرهنگ غنی بیشتر از هر چیز دیگری می تواند گره گشای مشکلات کشور در عبور از بحران ها باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، افزایش میانگین سنی و بزرگ شدن فرزندان را از جمله نیازمندی های جدید خانواده های شهدا و ایثارگران دانست و تصریح کرد: درمان و اشتغال دو اولویت مهم بنیاد شهید در سال ۹۷ است که با جدیت پیگیر هستیم.
پاکاری، با بیان اینکه ۲۵ درصد سهمیه استخدامی دستگاه ها باید به فرزندان شاهد و ایثارگر اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت های قانونی حوزه ایثارگران را در دستگاه ها اجرا کنیم، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
وی خدمت در بنیاد شهید را خدمت به بهترین اقشار جامعه دانست که باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد و اضافه کرد: برای اینکه مجموعه ای پویا، توانمند و شایسته داشته باشیم، باید انگیزه خودمان را حفظ کنیم و از رکود و انفعال بپرهیزیم.
مدیرکل بنیاد گیلان، با بیان اینکه خدمات درمانی بنیاد شهید در قالب بیمه های همگانی و تکمیلی تعریف می شود، عنوان کرد: در حال حاضر ایثارگران ما تحت پوشش بیمه تکمیلی دی
قرار دارند و کلیه خدمات درمانی را در بیش از ۴۰۰ مرکز در گیلان به صورت رایگان دریافت می کنند.
این مقام مسئول، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره های شهدا و ساماندهی گلزارها و المان های شهدا را از جمله اولویت های بنیاد شهید دانست و گفت: علی رغم اینکه کشور با محدودیت های مالی و اعتباری مواجه است، اما فضای عمومی و ظرفیت های لازم برای پیشبرد ماموریت های بنیاد شهید وجود دارد.
وی با اشاره به وجود یک هزار و ۲۸۸ گلزار شهدا در استان گیلان،متذکر شد: ساماندهی گلزار شهدا بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و نگهداری گلزارها براساس قانون با شهرداری، بخشداری و دهیاری است که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در شهرستان شفت در دیدار با پدر معظم شهید «عباس نیکویی» و همچنین با خانواده شهید «حسین رحیمی» و جانباز ۷۰ درصد «رمضانعلی صفایی» دیدار کرد.