صفیر گیلان؛ علیرضا انصاری معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت : برای هفته مبارزه با مواد مخدر دستگاه‌های اجرایی به تناسب توانایی و ماموریتشان برنامه‌های ویژه ای را در دستور کار قرار دهند. معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری رشت با بیان اینکه باید همه مسئولان و مدیران در امر […]

صفیر گیلان؛ علیرضا انصاری معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت : برای هفته مبارزه با مواد مخدر دستگاه‌های اجرایی به تناسب توانایی و ماموریتشان برنامه‌های ویژه ای را در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری رشت با بیان اینکه باید همه مسئولان و مدیران در امر پیشگیری از اعتیاد تحرک بیشتری داشته باشند افزود : برنامه های که در این هفته برگزار میشود باید ابتکاری و به شیوه هنری ومبتکرانه و به منظور برانگیختن حساسیت ها،آگاه سازی و تحرک بیشتر متولیان امر اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت باشد چراکه با پیشگیری از این معضل هم جوانانمان را از آسیب‌ها دور می‌کنیم هم در بحث درمان می‌توانیم موفق‌تر عمل نماییم

وی در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت :اعتیاد یکی از مشکلات فراگیر در تمام دنیا است که در ایران نیز وجود دارد، در گیلان و در شهرستان رشت در رابطه با کاهش و رفع این معضل تا کنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است .

وی مسئله رفع و کاهش اعتیاد را بسیار پراهمیت دانست و افزود: همه اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر باید در جلسات حضور یابند و مصوبات و مسائل را به‌طور جدی پی گیری کنند تاکنون در سه جلسه گذشته ۱۶ مصوب انجام شد که از این تعداد ۱۲ مصوب اجرایی گردید.

انصاری با بیان اینکه جلسات مبارزه با مواد مخدر در بخشها به صورت منظم اجرا میگردد ادامه داد: فرمانداری رشت در ابتدای سال برنامه های مربوط به مبارزه با مواد مخدر را از همه دستگاه و ادارات به عنوان نقشه راه اخذ کرده است.

وی به آنچه که در دستور کار قرار دارد اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از اعتیاد آگاه سازی مردم , نظارت بر کار کمپ ها , ممانعت از کشت خشخاش در کنار رودخانه ها و مراتع , و در نهایت در امر مقابله با فروشندگان باید دستگاها در تبادل اطلاعات هماهنگ باشند .

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان افزود : به منظور اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید از سازمان‌های مردم‌ نهاد فعلی برای کاهش معضلات اجتماعی و … حمایت وبهره گرفت وبرای ورود و تأسیس سمن‌های جدید نیز باید برنامه های حمایتی داشته باشیم.