به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  آیین اختتامیه هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است  به میزبانی استان گیلان  در سالن خاتم الانبیاء رشت برگزار شد. آیین اختتامیه هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، صبح امروز پنج‌شنبه ٢٨ تیرماه جاری در مجتمع […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  آیین اختتامیه هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است  به میزبانی استان گیلان  در سالن خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، صبح امروز پنج‌شنبه ٢٨ تیرماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت  با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان،دبیر جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور، ضیائی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست هیئت داوران جشنواره،  مدیر کل صدا و سیمای گیلان و مدیر کل کتابخانه های استان گیلان و .. برگزار شد.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی نقشه راهی برای رسانه‌هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) بویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از اهداف برگزاری جشنواره مذکور و نقشه راهی برای رسانه است.

دکتر فاضلی افزود:“امام رضا(ع)” آقای مهربانی و الگوی مهرورزی در ایران و جهان  است و رسانه باید بیشتر به این موضوع بپردازد.

IMG_5814

وی با اشاره به ارسال ١۵١٩ اثر از ٣٠ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره، تصریح کرد: این آثار در هفت رشته بخش اصلی شامل «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «مقاله» و «عکس»؛ بخش‌های «آثار رادیویی و تلویزیونی»، «شعر رضوی» و بخش ویژه «گرافیک رضوی در رسانه‌ها» ارسال شد.

فاضلی افزود : گیلان امسال برای سومین سال متوالی میزبان جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه است.

اصحاب رسانه حلقه اتصال مردم و مسئولان بامعارف اسلامی و سیره اهل بیت وامامن معصومند

در این مراسم علی اصغر جمشیدنژاد جشنواره رضوی را فرصتی مغتنم برای توجه بیشتر رسانه ها به عنصر فرهنگ و تلفیق آن با جلوه های معنوی خواند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار و کتب الهی چراغ راهی برای روشنگری در جامعه بشری هستند،الگوسازی بر اساس معارف اسلامی و انسانی را وظیفه خطیر خبرنگاران دانست و گفت: اصحاب رسانه حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند و رکن چهارم دموکراسی به شمار می آیند.

IMG_5823

جمشیدنژاد تصریح نمود: آنچه که به موضوع فرهنگ تعلق دارد مبتنی بر باورهای انسانی بوده و فراتر از چارچوب قوانین اداری است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان رسیدن به موفقیت را در گرو بهره مندی از سرشتی پاک و اندیشه ای پویا خواند و خاطرنشان کرد:فعالان حوزه رسانه با داشتن این دو ویژگی مسائل روز را تحلیل کرده و برای روشنگری در جامعه قلم می زنند.

وی در پایان از خبرنگاران خواست تا با حضور پررنگ خود تحولات مثبت فرهنگی را تا رسیدن به توسعه پایدار دنبال نمایند.

حضور خدام حرم مطهر رضوی و افتتاح نمایشگاه سیری بر موزه آستان قدس رضوی از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه بود.

گفتنی است؛ هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزارشد.

IMG_5777_0

IMG_5791

IMG_5753

image_2018_7_19-3_40_57_336_UG2

image_2018_7_19-3_40_55_768_8Pv