به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ، حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در شفت با محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو نمود . حسین اکبر از گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان رودبار در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: برای گازرسانی به روستاهای داماش، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ، حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در شفت با محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو نمود .

حسین اکبر از گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان رودبار در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: برای گازرسانی به روستاهای داماش، چلوانسرا، شیرکده، راجعون، رشی، رودخانه، حاجی شیر کیا، سیدان، کلیشم، اسکابن و پاکده در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: هم اکنون ۹۳ روستای رودبار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند است و درصد بهره‌مندی گاز روستایی این شهرستان ۷۰.۳ درصد است که با گازدار شدن ۱۱ روستای دیگر تا هفته دولت این میزان به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: برای تحقق این مهم در هفته دولت ۹۷ بالغ بر ۱۸۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری و بیش از ۱۳۵۰ انشعاب گاز در این روستاها نصب خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون با اجرای پروژه بند «ق» تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز در گیلان به هزار و ۹۰۸ روستا افزایش یافته و با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای واقع در مناطق جلگه ای استان، مطالعه و طراحی جهت عملیات گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی در حال انجام است.

 اکبر، گفت: عملیات گازرسانی در رودبار پس از هفته دولت نیز ادامه خواهد یافت و امیدواریم تا پایان امسال ۲۱ روستای دیگر را در این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند سازیم.

تدبیری برای رفع مشکلات گازرسانی ۱۳ روستای محدوده سد لاسک اندیشیده شود

فرماندار شفت در این نشست با اشاره به اینکه شاخص گازرسانی در این شهرستان به ۹۲ درصد می رسد افزود : شتاب در گازرسانی به روستاها یکی از خدمات ماندگار دولت و نظام اسلامی است.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم این شهرستان در روستاهای زندگی می کنند و برخی از این خانوارها به دلایل گوناگون از گازرسانی جا مانده اند تصریح نمود : امیدوارم شرکت گاز قبل از آغاز فصل سرما مشکل این مشترکان را رفع نماید .

وی با بیان اینکه گاز رسانی به ۹ روستای امامزاده ابراهیم ، امامزاده اسحاق ، بابارکاب ، درودخان ، سفید خانی ، سله مرز و بیجارگاه  ، طالقان ، کیش خاله و گیشم یکی از مطالبات مردمی منطقه است افزود : گسترش خدمات زیرساختی در مناطق زیارتی و گردشگری به بهبود شرایط زندگی و رونق اقتصادی شهرستان کمک شایانی می نماید .

محسنی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عدم تعیین تکلیف نهایی سد لاسک مانع گازرسانی و ارایه خدمات عمرانی به مردم ۱۳ روستا در شهرستان شفت شده است افزود : با توجه به آخرین جانمایی و تغییر جزییات  اجرایی این پروژه پیشنهاد می شود ، نقشه برداری و تهیه طرح گازرسانی برای آن دسته از روستاهایی که بخش کوچکی از آنها در محدوده سد لاسک است ، تهیه و تدوین گردد و این کار با تدبیر شرکت گاز ، آب منطقه ای و بنیاد مسکن گیلان و همکاری مسوولین شهرستانی شدنی است .