به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان/زلیخا صفری؛شهردار فومن در چهل و ششمین جلسه شورای شهر فومن ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت؛ بنده تمام تلاش خود را خواهم داشت تا شهر فومن را با داشتن پیشینه قوی به جایگاه واقعی خود برسد. وی با اشاره به اینکه شاید ما نتوانستیم مشکلات شهر را انگونه […]

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان/زلیخا صفری؛شهردار فومن در چهل و ششمین جلسه شورای شهر فومن ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت؛ بنده تمام تلاش خود را خواهم داشت تا شهر فومن را با داشتن پیشینه قوی به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه شاید ما نتوانستیم مشکلات شهر را انگونه که شهروند راضی شود انجام دهیم ولی با وجود مشکلات مالی تا حدودی توانستم کارهای خوب ارائه دهیم و این به نظر مردم باید خوب باشد.

ایشان از رایزنی ها  درخصوص نصب نفربر (تانک) در ابتدای بلوار شهید فرجود  با سپاه استان وآوردن تانک در میدان گفت:ما در میدان مثلثی شکل این المان را برای شهر فومن و به یاد سردارشهید فرجود  که جانمایی خواهیم کرد.

image_2018_7_26-0_34_29_381_4Es

سردار شهید‌ علی‌ فرجود شکالگورابی‌ فرزند مرادعلی‌ در سوم مهر ۱۳۳۶ در روستای‌ شکالگوراب‌ بالا شهرستان فومن در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ و زحمتکش‌ قدم‌ به‌ جهان‌ گذارد. پس‌ از گذراندن‌ دوران‌ طفولیت‌، وارد مدرسه‌ شد و تا پایه‌ی‌ سوم‌ متوسطه‌ در رشته‌ی‌ اقتصاد به‌ادامه‌ی‌ تحصیل‌ پرداخت‌.

شهید فرجود در سالهای‌ قبل‌ از انقلاب‌، خود را با حرکت‌ توفنده‌ انقلاب‌همگام‌ ساخت‌ و تا حد توان،‌ در فعالیت‌ انقلابی‌ شرکت‌ می‌کرد‌. پس‌ از انقلاب‌ در اغلب‌ مجالسی‌که‌ در مسجد و انجمن‌ اسلامی‌ محل‌، برگزار می‌گردید، شرکت‌ داشت‌ و در همان‌ ایام‌ به‌ عضویت‌ نهادسپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شهرستان‌ فومن‌ درآمد.

پس‌ از شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌، از سپاه‌ فومن‌ عازم‌ جبهه‌های‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ گردید و پس‌ از دلاوری‌ و رشادت‌ها، سرانجام‌ در سی‌ام‌ آبان‌ ۱۳۶۱ در منطقه‌ عملیاتی‌ موسیان‌ به‌ مقام‌ شهادت‌ نایل‌ آمد و به‌جمع‌ شهدای‌ اسلام‌ پیوست‌. از این شهید دو فرزند یکی دخترو یکی پسر به یادگار مانده. شهید فرجود از نظر اخلاقی‌، فردی‌ خوش‌ رفتار و آرام‌ بود و بصیرت‌ خاصی‌ درباره‌ مسائل‌ داشت‌.به‌ واجبات‌ و ترک‌ محرمات‌ اهمیت‌ خاصی‌ می‌داد و به‌ امور خانواده‌، بسیار توجه‌ داشت‌. صبور بودو در سخت‌ترین‌ لحظات‌، بر اعصاب‌ خود مسلط‌ می‌شد.

image_2018_7_26-0_38_43_998_I6timage_2018_7_26-0_34_2_79_3Zs

در وصایایش‌ می‌خوانیم‌: «سفارشی‌ که‌ من‌ به‌ برادران‌ و خواهران‌ عزیزم‌ دارم‌، این‌ است‌ که‌ با تمام‌وجودتان‌ تلاش‌ نمائید و پیروی‌ از امام‌ خمینی‌ بت‌شکن‌ نموده‌ و امام‌ را تنها نگذارید و با نیروی‌الهی‌، دشمنان‌ خدا را سرکوب‌ نمائید و هیچ‌ مکتبی‌ جز مکتب‌ اسلام‌، نجات‌ دهنده‌ بشر نیست‌».