صفیر گیلان؛کلیه دستگاه‌های نظارتی،‌ امنیتی و قضایی گیلان در مراکز رسمی و غیررسمی عرضه کالا استان فعال شده‌اند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با سوء استفاده‌گران و محتکران به شدت برخورد می‌کنند. رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از موجود بودن اقلام و کالاهای اساسی در انبارها سخن گفت و ضمن تأکید […]

 صفیر گیلان؛کلیه دستگاه‌های نظارتی،‌ امنیتی و قضایی گیلان در مراکز رسمی و غیررسمی عرضه کالا استان فعال شده‌اند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با سوء استفاده‌گران و محتکران به شدت برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از موجود بودن اقلام و کالاهای اساسی در انبارها سخن گفت و ضمن تأکید بر آن بیان داشت:‌ در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و طرح برخی اظهارنظرهای بی‌پایه و اساس در مورد کمبود برخی اقلام توطئه سوداگران است.

دلق پوش ایجاد فضای منفی روحی روانی برای اثرگزاری روی جامعه و عامه مردم جهت انتفاع و سود بیشتر را از برنامه‌های اخلالگران اقتصادی دانست و ابراز داشت:‌ از مردم خوب و فهیم کشورمان به ویژه در استان گیلان انتظار داریم ضمن حفظ هوشیاری فرصت‌ جولان را از محتکران بگیرند.

وی تشکیل ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در گیلان را امری مبارک و بسیار ضروری دانست و تصریح کرد:‌ با آغاز به کار این مجموعه قدرتمند نظارتی در گیلان،‌ سودجویان دیگر مجال کافی برای احتکار اجناس ضروری مردم و ایجاد فضا و جو روانی در بازار را نخواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارتگیلان به برخی مضراتی که پدیده شوم احتکار و اختفاء کالا در جامعه ایجاد می‌کند اشاره کرد و افزود:‌ افزایش بسیار زیاد قیمت کالاهای مصرفی،‌ سرگردانی مردم و بر هم خوردن موازنه و تعادل لازم در بازار از جمله برخی از این چالش‌ها است.

دلق‌پوش سازمان‌های نظارتی که به همراه بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان در ستاد تنظیم بازار همکاری دارند را برشمرد و عنوان کرد:‌ تعزیرات حکومتی،‌ اتاق اصناف،‌ بسیج و سربازان گمنام امام زمان(‌عج) از جمله نهادهایی هستند که در ستاد تنظیم بازار استان گیلان عضویت دارند.

وی همکاری گسترده مردم را نیز برای موفقیت بیشتر اقدامات دستگاه‌های نظارتی و امنیتی لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: ‌از تمام مردم و شهروندان گیلانی تقاضا داریم در صورت کشف مکان‌های اختفاء کالا مراتب و گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ انتقال دهند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از استقرار شعبه سیار جهت انجام گشت‌های مشترک بازرسان در بازار توسط تعزیرات حکومتی اظهار رضایت کرد و گفت:‌ قاضی کشیک در این شعبه حضور پیدا کرده و پس از تشکیل پرونده اقدامات قانونی جهت برخورد با متخلفان سریعاً انجام می‌شود.

دلق پوش نقش‌آفرینی بسیار حساس رسانه‌ها برای هوشیار سازی مردم در شرایط کنونی را بسیار راهگشا و ضروری اعلام کرد و بیان داشت:‌ از مردم فهیم استان گیلان انتظار داریم‌ تا زمان تثبیت شرایط بازار ضمن پرهیز از خرید اقلام غیرضروری از هرگونه احتکار خانگی جداً خودداری کنند./تسنیم