صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان فومن با حضور نماینده عالی دولت در این شهرستان، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه فومن، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از مسئولان به همت اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان فومن و کانون خبرنگاران برگزار شد. در این مراسم […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان فومن با حضور نماینده عالی دولت در این شهرستان، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه فومن، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از مسئولان به همت اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان فومن و کانون خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا برخی از خبرنگاران به بیان مشکلات خود و کم توجهی و عدم پاسخگویی ادارات به خبرنگاران پرداختند.

 خبرنگاران همراه با انتشار انتقادات، منصفانه خدمات دولت را گزارش دهند.

همچنین محمود قاسم نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب، شهدای عرصه رسانه به ویژه شهید صارمی، این روز را به خبرنگاران تبریک و تهنیت گفت.

969B1794-A9B2-44BD-9655-5D94EC059E89

فرماندار شهرستان فومن با تأکید بر اینکه خبرنگاری با توجه به اینکه با مردم و مسئولان در ارتباط است ، شغل سختی است و ادارات موظف هستند خدمات خبرنگاران را ارج بنهند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که خبرنگاران همراه با انتشار انتقادات، منصفانه خدمات دولت را گزارش دهند.

قاسم نژاد، خبرنگاران را مشاور امین دستگاه‌های اجرایی خواند و گفت: آنها بدون اینکه حقوقی دریافت کنند، باتوجه به اینکه از مطالبات کف جامعه مطلع هستند، ضعف های ما را بازگو می‌کنند.

فرماندار شهرستان فومن خبرنگاران را زبان گویا و چشمان بینای جامعه خواند و افزود: مسئولان نباید خود را در تقابل با خبرنگاران ببینند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه شاید این جلسه و این مراسم در شان و در خور زحمات شما نیست گفت:قبول داریم که در سرما و گرما بدون داشتن امکانات در این شهر برای ارتقاء و پیشرفت گام بردارید.

  قاسم نژاد از خبرنگاران خواست خود را بروز کنند و همواره حرف تازه و گیرا داشته باشند گفت: ادارات روز خبرنگار را ارج نهند و خود نیز از خبرنگاران تجلیل کنند..

وی بر لزوم صراحت کلام و واقع نمایی اخبار تأکید کرد و افزود: اخبار را همانطور که واقعیت دارد می بایست منعکس کرد.

فرماندار شهرستان فومن وظیفه اصلی رسانه‌ها را آگاهی بخشی به مردم دانست و گفت: در کنار انعکاس مشکلات، نباید در زمین دشمن بازی کنیم و در شرایط حساس کشور همه از جمله رسانه ها باید به دولت کمک کنند.

قاسم نژاد بر لزوم افزایش امید به مردم تأکید کرد و گفت: خواست دشمن این است که مردم را نسبت به نظام بدبین کند بنابراین نباید به هر بهانه مدیران را فاقد صلاحیت بدانیم.

فرماندار شهرستان فومن همچنین از روابط عمومی ادارات خواست ارتباط خود را با خبرنگاران افزایش دهند.

وی افزود:من کمتر از ۲ ماه است به این شهرستان امدم و هنوز نتوانستم انگونه که باید خبرنگاران را بشناسم ولی تلاش می کنم به زودی بیشتر در این خصوص  ورود کنم.

حجت‌الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم داشتن علم و آگاهی را جزو ضروریات خبرنگاران دانست و گفت: کسی با خبرنگاری که به وظیفه خود آگاهی داشته باشد، مشکلی ندارد.

11BA46F0-E5E0-4C74-BD80-DFC6475D7D98

وی در پایان از خبرنگاران خواست که در حین آزادگی و صراحت بیان پایبند قوانین باشند.

در پایان برنامه از اصحاب رسانه در قلعه رودخان فومن به صرف ناهار پذیرایی شدند.

در حاشیه تجلیل از خبرنگاران فومن

در همایش تجلیل از خبرنگاران که در سالن اداره فرهنگ و اشاد سلامی برگزار شد از بیش از ۷۰ خبرنگار گیلانی تقدیر شد  که د رجای خود سوال برانگیز بود؟؟؟؟

مدیران مسئولی که از هدیه روز خبرنگار جا ماندند

در حالیکه در همایش ها وبرنامه های روز خبرنگاران مدیران مسئول ز جایگاه ویژه برخوردارند اما…

در برنامه تجلیل از خبرنگاران که سهم خبرنگاران خارج از شهرستان کمتر از سهم خبرنگاران فعال فومنی نبود جناب فاضل فاضل نیا مدیر مسئول هفته نامه محلی و پر سابقه ترین هفته نام شهر فومن” ۴ دی” و  جناب اکبر نوری مدیر مسئول هفته نامه راه سوم و احمد قدیمی از ماهانامه شهر آفرین و یوسف قلیزاده مدیر مسئول پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان و نصیری راد مدیر مسئول پایگاه خبری بهجت نیوز و هفته نامه بهجت خبر که بومی شهرستان فومن هستند سهم شان در همایش فقط یک لوح تقدیر کمرنگ شد.

FB538BA4-2583-48B8-BECE-8EE8C2ED67E8

CC6A6A49-08FF-4755-898A-FBDE0E485F60IMG_1926 IMG_1934 IMG_1938 IMG_1950 IMG_1981image_2018_8_10-3_54_10_613_cZQ