صفیر گیلان؛تعدادی از اعضای بسیج رسانه استان گیلان به‌منظور بازدید از صحن مجلس شورای اسلامی صبح امروز عازم تهران شدند. در ادامه این سفر یک‌روزه اعضای بسیج رسانه استان گیلان از موزه مجلس بازدید و سپس در نشست مشترک با مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد و رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی […]

 صفیر گیلان؛تعدادی از اعضای بسیج رسانه استان گیلان به‌منظور بازدید از صحن مجلس شورای اسلامی صبح امروز عازم تهران شدند.

در ادامه این سفر یک‌روزه اعضای بسیج رسانه استان گیلان از موزه مجلس بازدید و سپس در نشست مشترک با مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد و رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی شرکت کردند.

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گیلان در وزارت ارشاد اظهار کرد: مردم امروز از اوضاع مدیران و نمایندگان مجلس و وزرا ناامید و گلایه‌مند هستند.

نیروهای انقلابی و بسیج باید وارد میدان شوند

جبار کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه نیروهای انقلابی و بسیج باید وارد میدان شوند گفت: متأسفانه رسانه‌های بیگانه و معاند دل مردم و مدیران رده‌بالای کشور را خالی کرده‌اند و ناامیدی را به مردم القا می‌کنند.

وی دادن امیدواری به مردم را یکی از نیازهای اساسی مردم دانست و افزود: وظیفه مدیران و نمایندگان ملت این است که در برابر تمامی یاس‌ها امیدواری بیشتری به مردم بدهند.

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی با اذعان به اینکه در استیضاح‌های قبلی آبروی مجلس در معرض خطر بود بیان کرد: بنده و آقای ذوالنور و تعدادی از نمایندگان طراح سؤال از رئیس‌جمهور هستیم و باوجود تلاشی که کردیم نتوانستیم مانع ادغام استیضاح وزیر و سوال از رئیس جمهور در یک زمان شویم.

تعطیلی چنددقیقه‌ای مجلس در استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

کوچکی نژاد با اشاره به تعطیلی چنددقیقه‌ای مجلس در جریان استیضاح وزیر کار گفت: هر سه وزیری که قرار بود استیضاح شوند مجدداً از مجلس رأی اعتماد گرفتند و شاید دست‌هایی پس پرده عدم وصول استیضاح وزرا است.

وی با اذعان به اینکه نمایندگان برای پاسداری از حقوق مردم سوگند یادکرده‌اند افزود: بنده از هیچ استیضاحی حتی از طرح سؤال از رئیس‌جمهور کناره‌گیری نکردم چراکه ازلحاظ شرع و عرف خلاف است و ما باید پاسدار حقوق مردم باشیم.

۲۸مرداد واقعه‌ای تلخ برای رسانه‌ها

مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد نیز در این نشست گیلان را سرزمینی پرافتخار عنوان کرد که بزرگان زیادی پرورانده و اظهار کرد: شما باید از این بابت به وطن خود افتخار کنید چراکه این روحیه بیگانه‌ستیزی حس مشترکی بین تمام اهالی بندر و نواحی ساحلی است.

همایون امیرزاده ۲۸ مرداد را واقعه تلخی برای رسانه‌ای‌ها عنوان کرد و گفت: ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و بااطلاع رسانی دقیق روشنگری بیشتری داشته باشیم.

وی با اذعان به خیانت آمریکا به ملت ایران بیان کرد: این خیانت‌ها همچنان ادامه دارد و این نشانه‌ای است که باور کنیم به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد با اشاره به شکل‌گیری بسیج بر اساس منویات امام راحل تصریح کرد: بسیج بر اساس منویاتی شکل‌گرفته است و به‌دوراز نگاه سیاسی از نوع جناحی است و نام بلند این سازمان در طول این سال‌ها همواره پابرجا مانده است.

عدم وابستگی سیاسی، بصیرت موردنظر رهبر انقلاب

امیرزاده با بیان اینکه جنگ آرایش خاصی دارد و باید آن را درک کرد افزود: بصیرتی که موردنظر رهبر معظم انقلاب است عدم وابستگی به جناح‌های سیاسی است و مشکلات اقتصادی اخیر ناشی از جنگ روانی دشمنان است و باید نسبت به این مسائل آگاه بود.

وی با اشاره به اوضاع داخلی کشور گفت: برخی از خودفروختگان وطنی در این شرایط نابسامان نقش پیاده‌نظام دشمن را اجرا کردند.

مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ کسانی که می‌گویند دولت باید برود در زمین دشمن بازی می‌کنند.

نقش پررنگ رسانه‌ها در تلطیف شرایط نابسامان کشور

امیرزاده با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در تلطیف شرایط کشور بیان کرد: نقش رسانه در این شرایط نباید به یک عنصر سیاسی تنزل پیدا کند و اعضای بسیج رسانه نیز با این نام پربرکت می‌توانند نقش مؤثرتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حل مشکلات داخلی صبر و شکیبایی می‌طلبد گفت: نباید به اختلافات دامن بزنیم اما متأسفانه برخی مواقع برای مسائل زودگذر مسائل مهم کشور به تاراج می‌رود.

مقام نخست بسیج رسانه گیلان در کشور برای سومین سال متوالی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به مقام نخست این سازمان در سومین سال پیاپی اظهار کرد: بسیج رسانه استان گیلان برای سومین سال پیاپی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

محسن جعفری با اشاره به برگزاری همایش مبارزه با مفاسد اقتصادی، جشنواره غذا و اعزام خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه گیلان به اربعین حسینی و اعزام خبرنگاران به میدان تیر در سال گذشته افزود: شهید سید اسماعیل سیرت نیا شهید شاخص بسیج رسانه گیلان در سال گذشته و شهید حامد کوچک زاده نیز به‌عنوان شهید شاخص بسیج رسانه گیلان در سال ۹۷ معرفی شدند.

بسیج رسانه جناح‌بندی سیاسی ندارد

وی با تأکید بر عدم جناح‌بندی سیاسی این سازمان افزود: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با اداره‌ها و سازمان‌ها منعقد کردیم و امسال نیز اختتامیه جشنواره ابوذر در دی ما برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان برگزاری مسابقات تیراندازی خبرنگاران، برپایی غرفه سینما و دفاع مقدس همراه با جلوه‌های ویژه و تکنیک‌های رسانه‌ای را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: استقبال بیش از ۱۲ هزار نفر از این غرفه‌ها، نام‌گذاری یکی از میدان‌های بزرگ شهر به نام بسیج رسانه، برگزاری بیش از ۳۰ کلاس سواد رسانه‌ای در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان از دیگر اقدامات سازمان بسیج رسانه گیلان است.

 جعفری با بیان اینکه این سازمان تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری رشت برای برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری و شهروند خبرنگار و تربیت خبرنگار تراز انقلاب اسلامی به امضا رسانده گفت: این سازمان میزبان و دبیر نخستین جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس قانون مطبوعات، برگزاری نخستین جشنواره آشپزی ویژه خبرنگاران بانو، برگزاری همایش رسانه و انقلاب اسلامی با حضور دکتر طالب‌زاده افزود: تشکیل کمیسیون حقوقی رسانه برای پیشگیری از تخلفات و آسیب‌های رسانه‌ای، با همکاری بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت حقوقی سپاه از دیگر اقدامات مهم سازمان بسیج رسانه گیلان بوده است.

ساخت مستند ۱۵ قسمتی تهدیدات فضای مجازی توسط بسیج رسانه گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به انتخاب این سازمان به‌عنوان موفق‌ترین سازمان بسیج رسانه در سطح سپاه‌های استانی کشور در سال ۹۶ بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با مدیران کارخانه‌ها در راستای معرفی مدیر نمونه و کارآفرین و تولیدات ایرانی، پیشنهاد و طرح تهیه و تنظیم مستند ۱۵ قسمتی در خصوص تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی و رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی و مدیریت رسانه در خانواده و پخش هفتگی از صداوسیمای مرکز گیلان از دیگر افتخارات بسیج رسانه استان گیلان است./فارس