صفیر گیلان؛بعد از بارش باران و (خوابیدگی) بخشی از شالیزارهای گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان بصورت سرزده از شالیزارهای روستای بیالوا شفت بازدید و از نزدیک مشکلات شالیکاران را بررسی کرد. آیت‌الله رسول فلاحتی با توجه به بارندگی‌های اخیر در گیلان و خسارت به بخشی از شالیزارها با حضور سرزده در مزارع برنج روستای […]

صفیر گیلان؛بعد از بارش باران و (خوابیدگی) بخشی از شالیزارهای گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان بصورت سرزده از شالیزارهای روستای بیالوا شفت بازدید و از نزدیک مشکلات شالیکاران را بررسی کرد.

آیت‌الله رسول فلاحتی با توجه به بارندگی‌های اخیر در گیلان و خسارت به بخشی از شالیزارها با حضور سرزده در مزارع برنج روستای «بیالوا» از نزدیک مشکلات شالیکاران را مورد بررسی قرار داد.
وی در بازدید مذکور با توجه به نگرانی‌های به وجود آمده ناشی از خسارت باران به مزارع برنج اظهار کرد: هر ساله با توجه به بارندگی‌ها در فصل برداشت برنج با نگرانی‌هایی از طرف شالیکاران مواجه هستیم.
امام جمعه رشت، با توجه به فصل برداشت برنج و دغدغه‌های کشاورزان خواستار رسیدگی سریع‌تر مسؤولان جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت غرامت از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی شد.
آیت‌الله فلاحتی بر لزوم محاسبه دقیق میزان خسارت‌های وارد شده به شالیکاران منطقه تاکید کرد و گفت: خسارت‌های واقعی باید برای کشاورزان جبران شود.

وی، خوابیدن ساقه‌های برنج بر اثر بارش باران را موجب رنجش و مشقت کشاورزان هنگام برداشت عنوان کرد و متذکر شد: اقدام‌های حمایتی لازم باید در این مورد صورت گیرد.

در بازدید نماینده ولی فقیه در گیلان از مزارع برنج، شالیکاران منطقه با توجه به بارندگی‌های اخیر و خسارت به مزارع برنج خواستار رسیدگی مسؤولان جهاد کشاورزی به مشکلات آنها و پرداخت بیمه غرامت از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی شدند.

استان گیلان ۲۳۰ هزار هکتار شالیزار دارد و به طور متوسط سالانه ۷۰۰ هزار تن برنج سفید از این مزارع برداشت می‌شود که این رقم معادل ۳۷ درصد از تولید برنج کشور است.