صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: گل آلود شدن آب شرب روستایی پس از بارندگی و یا سیل مقطعی است. مجبعلی رنج‌ور در پی انتشار اخبار آلوده بودن آب در وستاهای غرب گیلان در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: ارتقای کیفیت آب شرب روستاها یکی از اهداف مهم شرکت آب و […]

 صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: گل آلود شدن آب شرب روستایی پس از بارندگی و یا سیل مقطعی است.

مجبعلی رنج‌ور در پی انتشار اخبار آلوده بودن آب در وستاهای غرب گیلان در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: ارتقای کیفیت آب شرب روستاها یکی از اهداف مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان است و اقدامات خوبی برای تحقق این امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر شبکه آب ممکن است، شکستگی وجود داشته باشد و این مشکلات قابل حال است، افزود: گل‌آلود شدن آب شرب روستا بعد از بارندگی و یا سیل به صورت مقطعی است و همواره همکاران ما بلافاصله پس از بارندگی از این واقعه جلوگیری می کنند.

رنج‌ور با اشاره به اینکه موضوع آلودگی نیست و آب این مناطق پس از بارندگی گل آلود شده است، ادامه داد: از آنجاییکه برخی از پروژه‌های خدمات آب روستایی به صورت ثقلی و چشمه‌ای است، گل آلودشدن آب پس از بارندگی یا سیل مشاهده می‌شود که بلافاصله کارشناسان شهرستانها برای رفع این مشکل اعزام می‌شوند. رانش زمین هم گاهی موجب گل آلود شدن آب شرب برخی از روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه نوشیدن آب سالم حق مردم روستاهای گیلان است، گفت: مراکز بهداشت روستاها همواره، سلامت آب را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل به اداره آب و فاضلاب آن روستا گزارش می‌دهند.

رنج ور خاطرنشان‌کرد: ما همواره برای ارائه خدمات آب به روستاییان در صدد هستیم، الزامات استاندارد رعایت شود و برای تحقق این امر پایش آب شرب روستاییان به طور مستمر در آزمایشگاهها در حال انجام است.

وی افزود: میزان استاندارد آب و هر کالای دیگر سقف ندارد اما هدف ما این است حتما حداقل استانداردها را در ارائه خدمات آب روستایی به روستاییان رعایت کنیم.