به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی امروز ( چهارشنبه) در آیین گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم ، شان و جایگاه مدیران در نظام اسلامی و مسوولیت ها یک امانت است افزود : مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی باید مردم داری و سبک مدیریت شهیدان رجایی و باهنر را در […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی امروز ( چهارشنبه) در آیین گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم ، شان و جایگاه مدیران در نظام اسلامی و مسوولیت ها یک امانت است افزود : مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی باید مردم داری و سبک مدیریت شهیدان رجایی و باهنر را در سرلوحه کار خود قرار دهند .

فرماندار شفت بر لزوم تشریح خدمات دولت و نظام و اطلاع رسانی صحیح آن تاکید نمود و افزود : بزرگنمایی مشکلات ، تحریک افکار عمومی به ویژه جوانان و پمپاژ اخبار ناامیدکننده در جامعه ، برنامه دشمنان برای تخریب ایران اسلامی است .

وی با بیان اینکه دشمنان از نقدهای دلسوزانه بهره برداری های سیاسی انجام می دهند و سعی در ناکارآمد نشان دادان عملکرد مسوولین نظام دارند افزود : بهره گیری از فضای مجازی باید در راستای منافع ملی و در چارچوب نقد مشفقانه باشد نه تخریب دستاوردها .

نماینده عالی دولت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره دشمنی برهنه و وقیحانه استکبار جهانی در اقتصاد و معیشت  افزود :  در تحریم های ظالمانه بر ضد دولت ها ، این مردم هستند که بیشترین آسیب را می بینند و کسانی که خود را دلسوز مردم ایران می خوانند بدون شک صادق نیستند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سد لاسک پروژه ای تعریف شده است که از کددار شدن آن بیش از یک دهه می گذرد و در همان ابتدا باید پیوست زیست محیطی آن تدوین می شد افزود : مجوزهای سد لاسک به تازگی صادر شده است  و به دلیل تاخیر در ارسال برخی مکاتبات اداری و فشرگی برنامه های وزیر نیرو در سفر به گیلان ، آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه بر اساس سخنان دکتر اردکانیان در شورای اداری این استان در هفته های آتی انجام خواهد شد.

محسنی با اشاره به اینکه با ساخت سد لاسک تامین آب شرب و کشاروزی شهرستان شفت و  برخی شهرستان های گیلان تضمین خواهد شد افزود : ایجاد اشتغال پایدار و رونق گردشگری در منطقه از دیگر مزایای مهم سد لاسک در این استان است  .

وی به برخی از بداخلاقی ها در جریان سفر وزیر نیرو درباره پروژه سد لاسک اشاره و  گفت : برخی که تا دیروز تعیین تکلیف سد لاسک را مطالبه می نمودند امروز سخنانی را مطرح می کنند که محمل قانونی ندارد .

محسنی با بیان اینکه مسوولین به همه موضوعات مربوط به تالاب انزلی ، جنگل های هیرکانی و درختان شمشاد کاملا واقف هستند افزود : همه پروژه های ذیربط باید پیوست زیست محیطی داشته باشند اما این بدان معنی نیست که منابع طبیعی را در ویترین قرار دهیم و از آن  بهره برداری ننماییم ؛ بلکه باید  تجربه موفق دیگر کشور ها را مورد توجه و بررسی قرار دهیم .

فرماندار شفت با بیان اینکه همه دیدگاه های گروه های مردم نهاد زیست محیطی درباره سد لاسک قابل تامل و حساسیت های  عزیزان و جوانان ما نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان ، استان و کشور خود قابل تقدیر است افزود : در کنار این حساسیت ها باید به نگاه و نظر کارشناسی پروژه توجه نماییم ؛ اگر سازمان محیط زیست و جنگل ها و مراتع کشور به اجرای این پروژه رسیده اند همه ما باید به قانون تمکین نماییم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در طول ۱۲ سال که از عمر پروژه سد لاسک می گذرد ارایه خدمات عمرانی دولتی به مردم ۱۳روستای شهرستان شفت ممکن نبوده است افزود : تعیین تکلیف وضعیت سد لاسک مطالبه ی مردم این منطقه بود که با تلاش ها و همکاری موثر دکتر سالاری استاندار گیلان ، حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی ، آب منطقه ای ، سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع کشور انجام شد و همواره تلاش و همت  همه مسوولین رعایت و اجرای قانون در انجام امور می باشد .