به گزارش صفیر گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته گرامی داشت دفاع مقدس در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در رشت با اشاره به مقارن شدن هفته دفاع مقدس با چهل سالگی انقلاب و ایام محرم و اربعین حسینی تاکید کرد؛  اگر […]

به گزارش صفیر گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته گرامی داشت دفاع مقدس در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در رشت با اشاره به مقارن شدن هفته دفاع مقدس با چهل سالگی انقلاب و ایام محرم و اربعین حسینی تاکید کرد؛  اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی رخ نمی داد.

 ایشان مهمترین عامل حمله دشمنان را به انقلاب اسلامی بنا نهادن این انقلاب بر پایه عاشورا خواند و گفت:دشمن جنگ را به ما تحمیل کرد و به همین خاطر امام ان را دفاع مقدس نامیدند.

وی از اجرای ۵۷۱ برنامه فرهنگی ـ دفاعی در طول دفاع مقدس خبر داد و افزود: برنامه‌های دفاع مقدس امسال با شعار «ما توانستیم» در کنار شعار سال برگزار می‌شود و به همگان ثابت می‌کنیم که انقلاب اسلامی را با تمان تهدیدات حفظ می‌کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان مهم‌ترین برنامه دفاع مقدس را رژه دفاعی نیروهای مسلح نام برد و گفت: سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح اقتدار و انسجام خود را به همه نشان می‌دهد.

عبدالله پور با اشاره به دیدار و سرکشی فرماندهان نظامی گیلان از خانواده‌ای شهدا بیان کرد: نیروهای مسلح تنها با تعامل و وحدت می‌توانند از پس تهاجم برآیند و حفظ وحدت در بین نیروهای مسلح ازجمله رویکردها در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه جبهه دفاع مقدس از جنگ سخت به جنگ خدمات‌رسانی و توسعه خدمت تغییر پیدا کرده افزود: سپاه و بسیج با اعزام نیروهای جهادی در بین روستاهای محروم و حاشیه شهرها در کنار مشکلات اقتصادی به خدمت‌رسانی از محرومین و مستضعفین می‌شتابند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت یک هزار واحد مسکن محرومین و با تأکید از تکمیل آن‌ها با استفاده از نیروهای مردمی تصریح کرد: سپاه تنها در خدمت‌رسانی به مردم تسهیل گری می‌کند و بزرگ‌ترین امور را با کمک مردم و حداقل هزینه‌ها انجام می‌دهد.

عبدالله پور با اشاره به قدرت بی‌نظیر جوانان و نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب گفت: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس مقارن است زنگ انقلاب و دفاع مقدس در مدارس نواخته خواهد شد.

وی از برگزاری رزمایش فرهنگی هنری «ستارگان درخشان» در رشت خبر داد و گفت: این رزمایش از دوم مهرماه به مدت یک هفته در جوار لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان با هنرآفرینی نسل انقلابی و جوانان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اردوی جهادی بانوان در سطح استان افزود: جهاد بانوان به‌مراتب از برادران بالاتر است و این بانوان با خدمت‌رسانی در زمینه اشتغال و آموزش در محله‌های ضعیف و محروم رشت نماد خدمت زنان مقاوم و جهادگر را به عرصه نمایش می‌گذارند.

به گزارش صفیر گیلان، رژه نیروهای مسلح، دیدار مشترک فرماندهان عالی نظامی با خانواده شهدا و ایثارگران، افتتاح نمایشگاه‌های دفاع مقدس، اعزام گروه‌های جهادی، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سطح مدارس استان، اجرای رزمایش فرهنگی عملیات ثامن‌الائمه، رونمایی از کتاب شهید مدافع حرم محمد اتابه، بازدید و عارضه‌یابی از صنایع استان، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل، مسابقات تیراندازی تپانچه و تفنگ بادی نیروهای مسلح، تجلیل از همسران افلاکی سرزمین گیل، یادواره‌های شهدا، همایش تجلیل از زنان ایثارگر و انقلابی، افتتاح ۱۵ ساختمان جدید پایگاه بسیج در سطح استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اعزام اکیپ پزشکی تخصصی و ویزیت رایگان، ارائه مشاوره حقوقی و چندین برنامه دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های شاخص طی هفته دفاع مقدس است که در سطح استان برگزار می‌شود.

سردار عبداله پور در پاسخ به سوال خبرنگار صفیر گیلان در خصوص توجه بیشتر به خانواده شهدای پشتیبانی و لجستیک وتدارکات گفت: ما برای سومین بار  در بحث سالگرد شهدای لجستیک برنامه داریم ولی این کافی نیست و باید در این زمینه پر رنگ تر کار شود.

 ایشان در خصوص شهدای مدافع حرم  گفت: در بررسی زندگی این شهدا دریافتم که بیشتر این شهدا حداقل یک بار سفر پیاده روی به کربلا و مرقد امام (ره)را داشته و فرزندان انها دختر و با نامهای رقیه و زینب بودند.

عبداله پور در خصوص کودکان شهدای مدافع حرم همه ی احاد جامعه را مسئول خواند و گفت: ما در بسیاری از برنامه ها که سرداران در استان حضور داشتند  با این خانوادها نشست داشتیم

گفتنی است در حاشیه این نشست خبری از سه رسانه فعال گیلان خبرگزاری ایسنا،پایکاه خبری دیار میرزا و روزنامه گلچین امروز در حوزه اطلاع‌رسانی خدمات بسیج توسط فرمانده سپاه قدس استان تجلیل شد.