به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کارگروه اشتغال شهرستان فومن ظهر امروز  یکشنبه(۸ مهر) به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور اعضا  برگزار شد. در این نشست فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه با توجه به ظرفیت گردشگری بالای شهرستان فومن این شهرستان نیازمند احداث واحدهای اقامتی و پذیرایی است، اظهار کرد: از بانکهای عامل انتظار میرود […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کارگروه اشتغال شهرستان فومن ظهر امروز  یکشنبه(۸ مهر) به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور اعضا  برگزار شد.
در این نشست فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه با توجه به ظرفیت گردشگری بالای شهرستان فومن این شهرستان نیازمند احداث واحدهای اقامتی و پذیرایی است، اظهار کرد: از بانکهای عامل انتظار میرود نسبت به طرحهای اشتغالزای گردشگری که پیامدهای اقتصادی آنها در جهت توسعه شهرستان مشهود است، توجه بیشتری کنند.
محمود قاسم نژاد با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات در راستای تسهیل امور مردم است نه اینکه گره ای در کار آنها ایجاد شود، متذکر شد: بنده  از عملکرد ضعیف بانک‌ها درپرداخت تسهیلات اشتغال روستایی انتقاد دارم و ادارات و بانکها در جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان فومن تاکید کرد: تسهیلات پرداختی باید منجر به ایجاد اشتغال و رونق تولید شود، بنابراین پول باید در جایی هزینه شود که دستاوردی برای توسعه شهرستان به دنبال داشته باشد.

image_2018_9_30-10_8_40_341_6eW
وی همچنین با اشاره به گزارش رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فومن مبنی بر پرداخت ۹ درصد از طرحهای معرفی شده به بانک توسعه تعاون، پرداخت تنها ۴.۵ درصد از طرح های معرفی شده به پست بانک و همچنین ۱۱ درصد از طرح های معرفی شده به صندوق کارآفرینی امید، تصریح کرد: از عملکرد این سه بانک در شهرستان فومن راضی نیستم.
در این جلسه همچنین ضمن بررسی مشکلات طرح های معرفی شده، تشکیل ستاد نظارت بر تسهیلات نیز تصویب شد.
شایان ذکر است از مجموعه ۲۳ میلیاردو ۳۷۳ میلیون تومان طرح های معرفی شده به بانکهای عامل در بخش اشتغال روستایی ۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان پرداخت شده است و شهرستان فومن رتبه دوم در جذب تسهیلات را داراست. همچنین در بخش فراگیر نیز تاکنون از ۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیارد تومان طرح معرفی شده به بانکها، ۵ میلیارد و ۱۸۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.