به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کارگروه ستاد بزرگداشت اربعین حسینی به ریاست فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضا ظهرامروز در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد. فرمانده شهرستان فومن در این جلسه با بیان اینکه پیاده روی اربعین، دارای پیام معنوی، ارزشی، فرهنگی و سیاسی برای ایران است، یادآور شد: سردمدار این عمل بزرگ […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کارگروه ستاد بزرگداشت اربعین حسینی به ریاست فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضا ظهرامروز در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.
فرمانده شهرستان فومن در این جلسه با بیان اینکه پیاده روی اربعین، دارای پیام معنوی، ارزشی، فرهنگی و سیاسی برای ایران است، یادآور شد: سردمدار این عمل بزرگ دینی که نشانگر اتحاد شیعیان بوده، جمهوری اسلامی ایران است.
محمود قاسم نژاد با تاکید بر اینکه باید به گونه ای عمل شود تا شرایط مناسبی برای پذیرایی از زائران فراهم گردد، متذکر شد: عشق به امام حسین و عاشورا در خون و دل مردم است و مردم علی رغم همه مشکلات همواره در این صحنه حضور داشته و دارند.
وی خواستار استفاده از ظرفیت مردمی جهت تامین هزینه ها و دریافت نذورات شد و گفت: دهیاریها با همکاری شورا و پایگاه های مقاومت بسیج نسبت به دریافت نذورات مردمی اقدام کنند.
قاسم نژاد خواستار افزایش تعامل ستاد عتبات عالیات با ادارت شد و گفت: کارمندان ادارات نیز می توانند در این بخش حضور پر رنگی ایفا کنند و به سهم خود در پرداخت نذورات مشارکت داشته باشند.
فرماندار شهرستان فومن از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست که نسبت به هماهنگی با اتحادیه ها و اصناف جهت دریافت کمک از بازاریان اقدام کند و افزود: شهرستان فومن باید ۱.۵ تن برنج تامین کند که با توجه به حضور ۸۷ کارخانه برنجکوبی فعال این مقدار تامین خواهدشد.
وی همچنین تصریح کرد: طبق مصوبات وزارت کشور، شهرداری و شوراهای اسلامی نیز باید در این زمینه مشارکت فعالی داشته باشد و با توجه به عبور زائران خارجی از این شهرستان، لازم است که شهرداری فومن، ماکلوان و ماسوله آمادگی لازم را داشته باشد.
همچنین سرهنگ جانباز نیز در این جلسه با اشاره به جمعیت ۹۵ هزار نفری شهرستان فومن بر لزوم آمادگی پایگاه های مقاومت بسیج برای کمک به جمع آوری نذورات مردمی تاکید کرد.
در این جلسه همچنین رئیس ستاد عتبالت عالیات فومن ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده، گفت: موکب فومن در کربلای معلی پذیرای ۱۲۰۰ نفر خواهد بود و تاکنون نیز ۱۰ میلیون تومان نذورات مردمی جمع آوری شده است.