اختصاصی/صفیر گیلان؛ علینقی مهرورز عضو جامعه هتلداران گیلان و مسئول برگزاری اولین همایش بزرگ جامعه هتل داران گیلان در ابتداء با اشاره به اینکه  هتلداری بخشی از صنعت گردشگری به‌حساب می‌آید،گفت: امروزه تنها داشتن سرمایه برای توسعه هتلداری کافی نیست بلکه دانش و توانمندی‌های نیروی انسانی ازجمله مدیران هتل‌ها عاملی بسیار کلیدی می‌باشد. وی افزود:اصولاً مدیریت هتل […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ علینقی مهرورز عضو جامعه هتلداران گیلان و مسئول برگزاری اولین همایش بزرگ جامعه هتل داران گیلان در ابتداء با اشاره به اینکه  هتلداری بخشی از صنعت گردشگری به‌حساب می‌آید،گفت: امروزه تنها داشتن سرمایه برای توسعه هتلداری کافی نیست بلکه دانش و توانمندی‌های نیروی انسانی ازجمله مدیران هتل‌ها عاملی بسیار کلیدی می‌باشد.

IMG_5001

وی افزود:اصولاً مدیریت هتل عبارت است از به‌کارگیری روش‌های مختلف برای اداره امور یک گروه انسانی آموزش‌دیده وهماهنگ نمودن کلیه فعالیت‌های یک هتل برای دستیابی به اهداف معین و همچنین راهبری هتل که آن را سرپرستی سازمانی هتل می‌نامند.

مهرورز  برگزاری همایش بزرگ جامعه هتل داران گیلان را قدردانی از هتل ها و کارکنان آنها و برشمردن برخی از مشکلات و اهداف خواند و گفت:ما تمام تلاش خود را کردیم تا حاضران در همایش با دست پر از اینجا خارج شوند و این همایش برای هتل داران گیلان سر شار از اورده های جدید  و تجارب جدید باشد.

مدیر هتل شبستان رشت با بیان اینکه برخی از هتل های گیلان درگیر مشکلات خاص خود هستند  گفت:بعضی از هتل ها به علت کسادی بازار گردشگری نتوانستند وام های خود را پرداخت کنند و معوقاتی  دارند و بانک ها نیز به خاطر معوقات این هتل ها را تحت فشار قرار داده اند که نیاز است مسئولان تراز اول استان به این مقوله نیز توجه کنند .

مسئول برگزاری همایش بزرگ جامعه هتل داران گیلان در هتل معین فومن با اشاره به اینکه  بر طبق قانون ،هتل ها می توانند در پایان سال از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار باشند که عموما شعبات دارایی در استان گیلان این کار را انجام نمی دهند و دفاتر هتل ها را به هر دلیلی رد می کنند گفت: بدین ترتیب مشمول ۵۰ درصد نمی شویم .

مهرورز همچنین به سازمان تامین اجتماعی و قوانین آن که  در سال ۹۰ قانونی را ابلاغ کرد که بر مبنای آن کارآفرینان می توانستند از ماده ۸۰ برای پرداخت حق بیمه استفاده کنند که شامل  تخفیفات بیمه ای بود اظهار کرد؛ این قانون در سال ۹۴ حذف شد و هم اکنون به جای اینکه بخواهیم ۵ میلیون تومان حق بیمه پرداخت  کنیم باید چند برابر حق بیمه پرداخت کنیم و این اجحافی است که دولت در حق هتلداران و صنوف وارد کرده است.

 مدیر هتل شبستان با تاکید بر اینکه  این موارد سنگی در جلوی پای کارفرمایان می اندازد  و کارفرما نیز به انحای مختلف کارگر را بیمه نمی کند و این موجب بی انگیزگی کارگر خواهد شد افزود:پرداخت حق بیمه کارکنان تماما توسط مدیران هتل یعنی اینکه برای زیر مجموعه خود  ایجاد امنیت شغلی کردن است.  

وی هدف دیگری برگزاری همایش هتلداران گیلان  را بحث آموزش کارکنان هتل ها خواند و گفت: برخی هتل ها به لحاظ کمبود منابع مالی در فروش ها ، از پرسنل آموزش دیده استفاده نمی کنند و این می تواند آفتی برای هتلداری باشد چون اگر مشتری نتواند خدمات خوبی را دریافت کند دوباره به آن هتل باز نخواهد گشت.

مهرورز تاسیس شرکت تعاونی ، توزیع و تولیدی جامعه هتلداران را یکی دیگر از اهداف جامعه هتلداران گیلان از برگزاری همایش خواند و گفت:بسیاری از هتل ها برای تهیه ی مایحتاج روزانه ی خود دچار مشکل هستند این مایحتاج شامل شامل  لوازم بهداشتی ، حوله ، ملحفه و … می شوند که هتل ها با این موضوعات درگیرند و عموما مارکی که همیشه استفاده می کنند در بازار نیست و این موجب می شود که خدمات یک هتل افت کند و  نظر میهمان راجع به آن هتل تغییر کند .

 وی ضمن ابراز گلایه  از سازمان میراث  فرهنگی و گردشگری گفت:سازمان باید از حالت تصدی گری بیرون آید و به  بخش خصوصی بیشتر بها داده شود ، با توجه به اینکه  همواره مقام معظم رهبری تاکید بر حمایت از بخش خصوصی داشته اند اما همچنان نگاه ، نگاه دولتی حاکم بر هتلداری است .

IMG_5114

مسئول برگزاری همایش هتل دارن گیلان با بیان اینکه  نرخ ها باید توسط خود  مدیران و متصدیان هتل ها تعیین شود  تصریح کرد؛نباید نماینده ی دولت تعیین نرخ کند و هتل ها می توانند جذب مسافر بیشتری داشته باشند اگر دستشان در برخی موارد باز و مورد توجه نگاه دولت مردان قرار گیرند.

همایش یک روزه جامعه بزرگ هتل داران استان گیلان در هتل معین فومن با حضور مسئولان تراز اول استان و اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.

ن همایش جامعه هتلداران گیلان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ، سرمایه گذاران ، بهره برداران و مدیران هتل ها در هتل معین فومن به همت اتحادیه جامعه هتلداران گیلان برگزار گردید

//زلیخا صفری