به گزارش صفیر گیلان؛مهندس درجانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به همراه مهندس سروی؛ رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از مزرعه تولید نهال توت سالم و استاندارد شهرستان فومن (مزرعه پرند)  ومرکز جهاد کشاورزی ماکلوان شهرستان فومن بازدید به عمل آوردند. در این بازدید ضمن ارائه گزارش فعالیت­های انجام شده و دردست اجرای مرکز، اهم […]

 به گزارش صفیر گیلان؛مهندس درجانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به همراه مهندس سروی؛ رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از مزرعه تولید نهال توت سالم و استاندارد شهرستان فومن (مزرعه پرند)  ومرکز جهاد کشاورزی ماکلوان شهرستان فومن بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید ضمن ارائه گزارش فعالیت­های انجام شده و دردست اجرای مرکز، اهم موضوعات کاری بویژه برپایی دوره­های آموزشی اشتغالزا، اعطای تسهیلات بانکی، نظارت بر واحدهای تولیدی زراعی، باغی و دامپروری ، ارتباط با محققین و مراکز مطالعاتی و پژوهشی مطرح گردید.

مهندس درجانی، ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات همکاران مرکز خاطر نشان کردند: مدیران تمامی بخشهای اجرایی و تخصصی سازمان می­بایست حضور فعال در مراکز داشته و سیاست­های اجرایی خود را براساس پتانسیل های  مراکز ارائه نمایند.

بازدید مهندس درجانی؛رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از مرکز جهاد کشاورزی ماکلوان شهرستان فومن

وی افزود: در این راستا لازم است نیازهای فنی و تجهیزاتی مراکز شناسایی و به منظور برطرف نمودن آنها اقدامات اساسی به عمل آید.

در این مزرعه نهال توت سالم و استاندارد تولید می شود که این تولید توسط شرکت کرم ابریشم استان طرف قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی گیلان می باشد.

 مهندس درجانی گفت: این طرح در راستای احیای صنعت نوغانداری کشور و ترغیب و تشویق بهره برداران  و تولید کنندگان عرصه تولید پیله کرم ابریشم بوده و با  استفاده از اعتبارات یارانه نهال در تولید نهال توت  به میزان ۴۰۰ هزار اصله به منظور توزیع در استان گیلان و استان های کشور که در امر تولید پیله ابریشم فعالیت دارند صورت می پذیرد.

وی افزود: این میزان تولید نهال توت با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیون ریال به منظور تولید نهال سالم توت استاندارد تحت نظارت کمیته نهال استان از سوی سازمان جهاد کشاورزی گیلان انجام می شود.

مهندس درجانی خاطر نشان کرد: در راستای ارتقا دانش فراگیران نوغانداری مراکز جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری شرکت کرم ابریشم دوره های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت برای فراگیران نوغانداری برگزار نماید.

همچنین ایشان دوره های آموزشی حفظ نباتات را برای کنترل آفت درخت توت ضروری دانست.

در ادامه بازدید ایشان از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فومن بازدید نموده و با همکاران مدیریت در خصوص مسایل مختلف اداری صمیمانه گفتگو نمودند