صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام ستار علیزاده عصر امروز در دیدار با مدیرکل و رؤسای ادارات اوقاف استان گیلان در رشت اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان امسال هزار و ۵۷۰ برنامه فرهنگی را برای بیش از ۳ میلیون نفر در سطح بقاع متبرکه گیلان برگزار کرد. علیزاده به ثبت وقف‌های جدید در نیمه […]

  

 صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام ستار علیزاده عصر امروز در دیدار با مدیرکل و رؤسای ادارات اوقاف استان گیلان در رشت اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان امسال هزار و ۵۷۰ برنامه فرهنگی را برای بیش از ۳ میلیون نفر در سطح بقاع متبرکه گیلان برگزار کرد.
علیزاده به ثبت وقف‌های جدید در نیمه نخست امسال در استان گیلان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در نیمه نخست امسال حدود ۳۵ وقف جدید به مساحت تقریبی ۶۰ هزار متر مربع و به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد تومان در استان گیلان و شهرستان‌های تابعه آن به ثبت رسید.
وی آموزش به هیئت‌های امناء بقاع متبرکه و تشکیل مراکز مشاوره وقف در این اماکن مقدس را متذکر شد و خاطرنشان کرد: ۹۴۱ بقعه متبرکه در سطح استان گیلان وجود دارد که علاوه بر اجرای برنامه‌های مناسبتی موضوع ترغیب و تشویق مردم به امر وقف نیز در آن‌ها انجام می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از اعزام بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب به بقاع متبرکه استان خبر داد و بیان داشت:‌ برنامه‌های فرهنگی گسترده در حوزه‌های مختلف و متناسب با نیازهای جامعه به ویژه قشرهای جوان از جمله برگزاری خیمه‌های معرفت توسط اوقاف گیلان اجرایی شد.
علیزاده از ابتکار جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برای تشکیل ستاد مردمی هفته وقف خبر داد و ‌گفت: تشکیل ستاد متولیان بقاع متبرکه برای ترویج فریضه وقف،‌ تشکیل شبکه خادمان افتخاری رسانه در بقاع و تشکیل کمیته امنیت در این اماکن مقدس در نیمه نخست امسال اجرایی شد.
وی با بیان اینکه امسال سند مالکیت بیش از هزار رقبه در استان گیلان اخذ شد تصریح کرد: امسال ۷۶ پرونده حقوقی در حوزه موقوفات گیلان تشکیل شد که از این میان ۵۰ پرونده تاکنون تعیبن تکلیف شده‌اند به طوری‌که ۷۰ درصد آراء صادر شده نیز به نفع اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه از سال ۸۸ تاکنون ۳۷۸ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه گیلان انجام شده است افزود:‌ سطح زیربنایی این تعداد از پروژه‌های عمرانی بیش از ۲۴۲ هزار متر مربع بوده که با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در حال انجام است.

علیزاده استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه برای تبلیغ فرهنگ وقف و برگزاری ۲۱۰ جلسه خبری در همین باب را متذکر شد و تصریح کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها ۳۱ نشست با گروه‌های مرجع و تهیه و پخش بیش از هزار دقیقه برنامه جهت تبیین فریضه وقف در صدا و سیما انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۳۱۴ بقعه متبرکه گیلان به تجهیزات حفاظتی مجهز شده‌اند عنوان کرد: اجرای طرح میز خدمت وقف در اداره کل شهرستان‌های گیلان،‌ افتتاح ۹ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه و کلنگ‌زنی سه پروژه دیگر از جمله دیگر فعالیت‌های امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان میانگین سنی کارمندان این اداره کل در سراسر استان حدود ۳۸ سال اعلام کرد و اظهار داشت:‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مقایسه با سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدماتی گیلان از جمله ادارات بسیار جوان استان است.

وی جلب اعتماد مردم با شفاف‌سازی رویکرها و برنامه‌ها را از اولویت‌های اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه خواند و ابراز داشت: با عنایات خداوند متعال مردم نگاه مثبتی به عملکرد سازمان اوقاف دارند در کنار این‌ موضوع خود این نهاد نیز در راستای تعمیق این روابط تلاش می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به استقبال گسترده مردم استان از اجرای طرح مودت خبر داد و در این زمینه خاطرنشان کرد:‌ مردم نیکوکار و خیر گیلان در نیمه نخست امسال و در خلال اجرای طرح مودت تاکنون حدود ۴۴ میلیارد تومان به بقاع متبرکه استان کمک کردند./تسنیم