صفیر گیلان؛معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی تخصصی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی ایران گفت: این همایش بمدت ۲ روز در هتل کادوس رشت برگزار می‌شود. دکتر شادمان نعمتی ، با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی تخصصی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی ایران اظهار کرد: […]

صفیر گیلان؛معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی تخصصی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی ایران گفت: این همایش بمدت ۲ روز در هتل کادوس رشت برگزار می‌شود.

دکتر شادمان نعمتی ، با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی تخصصی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی ایران اظهار کرد: این همایش، به همراه بخش دانشجویی و با شعار «پژوهش اخلاق محور در خدمت توسعه پایدار» بصورت همزمان با گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با حضور دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ۳۰ آبان لغایت اول آذرماه ۹۷ در هتل کادوس رشت برگزار می‌شود .

نعمتی افزود: با توجه به پیشرفت‌های روزافزون و رشد چشمگیر علوم پزشکی و ارتقاء کمی و کیفی پژوهش‌های علوم پزشکی و همچنین حضور پرشمار مقالات علمی پژوهشگران در نشریات معتبر داخلی و بین المللی، توجه ویژه به مقوله مهم اخلاق در انتشار آثار علمی مورد نیاز است.

وی ادامه داد: محورهای این همایش شامل موازین کشوری و جهانی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی، اخلاق در مدیریت کلان پژوهشی و تخصیص منابع، اخلاق در انتشار آثار پژوهشی، اخلاق در توسعه فناوری سلامت، رضایت آگاهانه، حریم خصوصی و رازداری در انجام پژوهش‌های پزشکی و جنبه‌های اخلاقی ارزشیابی پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، پژوهش در گروه‌های آسیب‌پذیر، بررسی هزینه، فایده در پژوهش‌های پزشکی، اصول مالکیت فکری و معنوی، اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی و… است.