به گزارش صفیر گیلان؛قطار مسافربری راه‌آهن قزوین – رشت که از صبح امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه، مصطفی سالاری استاندار گیلان، نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی به سمت گیلان در حرکت بود، عصر امروز به ایستگاه […]

به گزارش صفیر گیلان؛قطار مسافربری راه‌آهن قزوین – رشت که از صبح امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه، مصطفی سالاری استاندار گیلان، نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی به سمت گیلان در حرکت بود، عصر امروز به ایستگاه آخر خود در روستای فلکده رشت رسید.

نوبخت در ایستگاه فلکده به خبرنگاران گفت: امروز برای گیلانیان یک روز تاریخی و خاطره ای خوش به شمار می آید زیرا مطالبه و انتظاری که سالها از مسئولان برای اتصال گیلان به شبکه راه آهن سراسری کشور و سایر استان ها و شبکه جهانی داشتند تحقق یافت.

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت امروز با حرکت اولین قطار مسافربری به طور آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت، تصریح کرد: در ماه های آتی و با حضور رییس جمهور افتتاح رسمی این پروژه انجام می شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی نسبت به افتتاح این پروژه حساسیت بالایی دارد و تاکید ایشان زود به سرانجام رسیدن راه آهن قزوین رشت به منظور توسعه  زیرساخت های حمل و نقلی،آبادانی کشور و احساس رضایت هموطنان است.

وی افزود: کار ما با اتمام قطعه قزوین – رشت به تازگی آغاز شده و هم اکنون پروژه در مسیر رشت به سمت انزلی به دوشاخه تبدیل می شود که یک شاخه به بندر انزلی و دیگری به بندر کاسپین در منطقه آزاد می رود.

نوبخت با ابراز امیدواری برای اجرای طرح حمل و نقل دریایی به صورت ریلی خاطرنشان کرد: قطعه بعدی برای اینکه کشورهای همسایه هم بتوانند از این راه اهن استفاده کنند باید به آستارا مرتبط شود.

این مسئول تصریح کرد: در تلاشیم تا در زمان افتتاح رسمی این راه آهن، اتصال ریلی رشت به آستارا را رسما آغاز کنیم.