به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل ثبت احوال استان گیلان در نشست خبری با تعدادی از خبرگزاریها و روزنامه نگاران استان به مناسبت جشن سده و روز ملی ثبت احوال گزارش از عملکرد ثبت وقایع چهارگانه حیاتی و صدور کارت هوشمند ملی ارئه نمودند.  روحانی فر با بیان اینکه روز سوم دی ماه توسط شورای فرهنگ عمومی […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل ثبت احوال استان گیلان در نشست خبری با تعدادی از خبرگزاریها و روزنامه نگاران استان به مناسبت جشن سده و روز ملی ثبت احوال گزارش از عملکرد ثبت وقایع چهارگانه حیاتی و صدور کارت هوشمند ملی ارئه نمودند.

 روحانی فر با بیان اینکه روز سوم دی ماه توسط شورای فرهنگ عمومی کشور روز ملی ثبت احوال نام گذاری شده است گفت: از آنجائیکه  ثبت احوال تنها مرجع ثبت رویدادهای حیاتی و تحولات هویتی و سجلی مردم می باشد ، بدین جهت هر فردی در جامعه ایران به جهت بروز رسانی احراز هویت خود و برخورداری از خدمات سجلی و یا ثبت احوالات خود ، چندین بار ، به ثبت احوال مراجعه میکنند.

مدیرکل محترم ثبت احوال استان به اهمیت این نهاد مردمی و روز سوم دیماه که در تقویم کشور ، به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری و درج شده اشاره و افزود:  با توجه به بسترسازی های الکترونیکی ثبت احوال به منظور ارایه خدمات سریع و صحیح به مردم  ، یقینا  سازمان ثبت احوال ، درافق ۱۴۰۴ سازمانی  با رویکرد های متفاوت خواهدبود .

 

 روحانی فر  سازمان ثبت احوال را کارآمد،اثربخش،خلاق و نوآور،تحولگرا، نظامند، نتیجه گرا برای عرضه خدمات جامع الکترونیک درزیرساختهای دولت الکترونیک خواند و گفت: این سازمان با حدود یک قرن سابقه خدمت با انتشارآمارتحولات جمعیتی وکسب رتبه اول درمنطقه دارد.

  مدیرکل  ثبت احوال استان با اشاره به اینکه  اولین شناسنامه در سوم دیماه ۱۲۹۷ برای دختری بنام فاطمه ایرانی صادر شده و الان صدسالگی  این موضوع را گرامی میداریم

وی افزود:امروزه ۱۲۰ دستگاه از پایگاه اطلاعاتی جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در فضای امن و مطمئن خدمت می گیرند و تبادل اطلاعات می کنند.

این مسئول سازمان ثبت احوال کشور را دستگاهی کاملا توسعه یافتهخواند و اظهار کرد: وزیرساخت های لازم دراین سازمان تمهید شده است که به ما اجازه می دهد از طریق پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت برخط به بیش از ۲۰۰ هزار نقطه کشور خدمات ارائه کنیم.

در ادامه آقای روحانی فر آماری از ثبت وقایع چهارگانه حیاتی در هشت ماه سال جاری بیان نمودند.

منبع/روابط عمومی