به گزارش صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن به مناسبت هفته راهداری با پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فومن در دفتر فرمانداری نشستی برگزار کرد. قاسم نژاد با تبریک هفته راهداری به کارکنان خدوم راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فومن، زحمات ایشان را مورد توجه قرار […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن به مناسبت هفته راهداری با پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فومن در دفتر فرمانداری نشستی برگزار کرد.
قاسم نژاد با تبریک هفته راهداری به کارکنان خدوم راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فومن، زحمات ایشان را مورد توجه قرار داد.
وی پایش مستمر راه ها و مسیرها و فراهم کردن بستر امن برای مسافران را با عنایت به اصول فنی و ایمنی در جاده ها، از وظایف اداره راهداری دانست و با اعلام این که در حوزه حمل و نقل، کارکنان راهداری خادم مردم و یاور مسافران هستند، زحمات این کارکنان را با توجه به وقوع سیل مورد تقدیر قرار داد.
فرماندار با اشاره به این که شهرستان به سبب وضعیت مسیرها و داشتن رودخانه های خروشان با شیب تند، با هر بارندگی دچار سیلاب می شویم و خسارات به جاده ها به حداکثر می رسد، افزود: این امر مستلزم آمادگی همیشگی نیروهای راهداری می باشد زیرا راه های ما در معرض خطر است.
فرماندار فومن با تأکید بر رعایت نکات و اصول ایمنی در جاده ها خواهان توجه به قوانین و کاهش تصادفات و مخاطرات درون جاده شد و بر نقش آموزش و نظارت بر افراد و رانندگان تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه فراهم آوردن بستر تردد امن رانندگان از وظایف راهداری است، افزود: متاسفانه علی رغم خدمات گسترده این مجموعه، اما راه های ایمنی نداریم. لذا دقت بیشتری برای انحام پروژه ها را خواستار شد.
نصب تابلوها و علائم جاده ای از دیگر وظایف راهداران است و فرماندار فومن خواهان توجه به آن شد.
قاسم نژاد افزود: رعایت اصول ایمنی و ترکیب با سه عامل انسان، خودرو و راه، در ترکیب با هم می توانند سرنوشت بسیاری را تغییر دهند. توجه به رعایت قانون در این سه حوزه برای جامعه سودمند است.
فرماندار در این جلسه به اهمیت آموزش توده مردم به ویژه روستاییان و دانش آموزان نیز پرداخت و از اختصاص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای ترویج فرهنگ عمومی ایمنی و تردد ایمن برای دانش آموزان اشاره کرد.
قاسم نژاد در زمینه تأمین اعتبار مورد نیاز برای بهبود وضع جاده ها، راهداری را از ادارات دارای اولویت دانست و افزود: ۴ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری در قالب ۹ پروژه از محل اعتبارات بحران تامین کردیم که پروژه هایی از قبیل پل کلفت، حیدرآلات، قلعه رودخان و سیدآباد را شامل می شود و همچنین قریب به دو و نیم میلیارد تومان از محل اعتبار کمیته برنامه ریزی برای عملیات راهداری و آسفالت راه ها به اداره راهداری اختصاص یافت که در مجموع به شش و نیم میلیارد تومان رسید.
به گفته رئیس شورای ترافیک شهرستان، امسال نشان داد سال پربارشی را خواهیم داشت و از این رو نیروهای راهداری باید آماده باشند.
فرماندارتاکید کرد: اگر در ساعات اول بارش برف به پاکسازی جاده ها بپردازیم کار با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.
در ادامه، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فومن با ارائه گزارشی از وضعیت دارایی و خدمات ارائه شده توسط این اداره در سال جاری، افزود: ۱۶ ناوگان سبک و نیمه سنگین و سنگین در شهرستان برای برف بسیج شده است.
شفقی همچنین خواستار تهیه بانک اطلاعاتی با کمک دهیاران برای ساماندهی مسیر در زمان بارش برف شد.