به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف طی ۴۸ ساعت گذشته در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای تردد کنندگانی که به علت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیرچرخ به این محورها عزیمت کرده بودند، بوجود آورد که با حضور به موقع راهداران استان، به ۳۴۳ […]

 به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف طی ۴۸ ساعت گذشته در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای تردد کنندگانی که به علت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیرچرخ به این محورها عزیمت کرده بودند، بوجود آورد که با حضور به موقع راهداران استان، به ۳۴۳ خودرو امدادرسانی شد.
وی با بیان اینکه ۶۹۰ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی کوهستانی استان طی ۴۸ ساعت گذشته برفروبی شده ، افزود: طی این مدت؛ ۱۲۱ نفر از نیروهای راهداری استان در محورهای کوهستانی درگیر برفروبی محورها و خدمت رسانی به مردم بوده اند .
وی تصریح کرد: همچنین طی مدت یاد شده؛ ۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین راهداری استان بطور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای اصلی و فرعی و کوهستانی و برفگیر استان بودند و ۱۸ تن شن و نمک در محورهای برفی استفاده شده است.
نازک کار با اشاره به میزان بارش برف در ارتفاعات خاطرنشان کرد: بیشترین بارش های برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در حوزه شهرستان تالش و محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر و ماسال – گیلوان در حوزه شهرستان ماسال و بلوردکان – خصیب دشت ۵۰ سانتیمتر گزارش شده و تا ساعتی قبل در محور اسالم – خلخال شاهد کولاک بودیم که امکان بازگشت آن وجود دارد.
نازک کار به بارش های برف در سایر محورهای کوهستانی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در ارتفاعات کوهستانی شهرستان های رودبار بارش ۳۰ سانتیمتر برف، سیاهکل ۲۵ سانتیمتر ، ارتفاعات رودسر ۳۰ سانتیمتر و ماسوله ۱۵ سانتیمتر گزارش شده است.
وی از مردم خواست تا ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر حتما پیش از برنامه ریزی برای سفر ، تجهیزات مناسب به همراه داشته باشند و از رانندگان نیز خواست تا قبل از حرکت در راه ها از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ از وضعیت راه های استان مطلع شوند.
۴۷۵ نفر نیروی راهدار در قالب ۴۲ گروه راهداری، ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۵ راهدارخانه اعم از ثابت و سیار به منظور رفع مشکلات احتمالی راه ها مستقر شده اند.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با حوزه استحفاظی یک هزار و ۸۶۵ کیلومتر راه های اصلی و فرعی و همچنین بالغ بر ۹ هزار کیلومتر انواع راه های روستایی و در مجموع ۱۲ هزار و ۴۲۱ کیلومتر راه همسنگ متولی نگهداری راه های استان است.