به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم معارفه رئیس ستاد دیه گیلان در محل دفتر ایشان با اشاره به ویژگی های مرحوم حمید کامران زاده رئیس سابق ستاد دیه استان اظهار کرد: از اوایل انقلاب اسلامی مرحوم کامران زاده را می شناختم و از شخصیت های بی حاشیه و به دور از […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم معارفه رئیس ستاد دیه گیلان در محل دفتر ایشان با اشاره به ویژگی های مرحوم حمید کامران زاده رئیس سابق ستاد دیه استان اظهار کرد: از اوایل انقلاب اسلامی مرحوم کامران زاده را می شناختم و از شخصیت های بی حاشیه و به دور از جناح بازی های سیاسی در استان بود.

وی در ادامه به مشارکت مردم در امور خیریه اشاره کرد و افزود: مردم متولیان ستاد دیه را امین خود می دانند و باید به گونه ای عمل شود تا تعداد خیران افزایش پیدا کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم وقتی عمل خالصانه متولیان را ببینند به فعالیت در امور خیریه گرایش پیدا می کنند، تصریح کرد: اعتماد مردم نسبت به امور خیریه را بیشتر کنید.

آیت الله فلاحتی، خواستار اطلاع رسانی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شد و بیان کرد: بین زندانیان مرد و زن نباید تفاوتی گذاشته شود ضمن اینکه پس از آزادی، نظارت بر افراد را ادامه دهید.

وی یادآور شد: تلاش کنید فعالیت ها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بدون حاشیه باشد و افراد را برای تصدی امور بدون سلایق سیاسی در نظر بگیرید.

آزادی ۹ هزار نفر زندانی جرایم غیر عمد در گیلان

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان نیز در مراسم مذکور به وجود محکومان مالی و غیر عمد در زندان ها اشاره کرد و گفت: یکی از یادگارهای شهید لاجوردی تشکیل ستاد دیه بود.

سید حمید حسینی به آزادی بیش از ۸۵ هزار نفر زندانی جرایم غیر عمد توسط ستاد دیه در کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با تلاش ستاد دیه در استان آزاد شدند و این آمار بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت ها برای آزادی زندانیان غیر عمد در گیلان، بیان کرد: نیاز است منابع مالی جدیدی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تعریف شود تا این محکومان بتوانند به جمع خانواده خود و جامعه برگردند.

در مراسم مذکور، علیرضا یزدانی به عنوان رئیس ستاد دیه گیلان معرفی و جایگزین مرحوم کامران زاده شد.