به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز(۱۳ دی)در دوره آموزشی یک روزه مبلغان بومی بقاع متبرکه گیلان در آستان خواهر امام رشت، گفت: وقف مظلوم است و آنچنان که شایسته است در جامعه شناخته شده نیست. وی افزود: اگر وقف در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز(۱۳ دی)در دوره آموزشی یک روزه مبلغان بومی بقاع متبرکه گیلان در آستان خواهر امام رشت، گفت: وقف مظلوم است و آنچنان که شایسته است در جامعه شناخته شده نیست.
وی افزود: اگر وقف در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور قابل حل است.
مدیرکل اوقاف گیلان تاکید کرد: وقف ظرفیت مقابله با فتنه اقتصادی استکبار و دشمنان را دارد.
وی با بیان اینکه وقف بسیار ارزشمند و کارآمد است، گفت: با مطالعه در سابقه وقف متوجه می شویم در بعضی دوره ها مدیریت و تولیت موقوفات بر عهده مراجع تقلید بوده است.
وی خاطرنشان کرد: روحانیت در صف مقدم تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف هستند.
علیزاده با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک وقف، اذعان کرد: اوقاف به دنبال تصدی گری نیست بلکه به دنبال ترویج وقف است.
وی یادآور شد: سازمان اوقاف اگر واقف در وقف نامه تعیین کند از اینکه تولیت موقوفات به دست افراد معتمدین محلی و افراد سرشناس اقشار مختلف مهندسین، پزشکان، بازاریان و روحانیون باشد استقبال میکند.
مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: اجرای طرح هر مسجد یک وقف به نفع جامعه روحانیت هم هست چرا که بسیاری از مشکلات فرهنگی که دغدغه اصلی روحانیت است با وقف قابل برطرف شدن است.
وی اعلام کرد: وقف یک نوع جهاد و حماسه ملی است و در رفع مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری بسیار می تواند نقش آفرینی کند.
علیزاده تاکید کرد: چون نیات واقفین عموما معطوف به حل مشکلات و نیازهای جامعه است وقف ارتباط تنگاتنگی با تولید ملی و اقتصاد مقاومتی دارد.
مدیرکل اوقاف گیلان اظهار داشت: نهضت ترویج وقف و وقف گرایی به دست توانای مبلغان و علما می تواند اتفاق بیافتد.