به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ مهندس فتح اللهی در جلسه هماهنگی مدیریت بحران که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما،باد گرم و احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی تا روز دوشنبه اشاره و اظهار کرد:همواره تجربه نشان داده که پس از باد […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ مهندس فتح اللهی در جلسه هماهنگی مدیریت بحران که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما،باد گرم و احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی تا روز دوشنبه اشاره و اظهار کرد:همواره تجربه نشان داده که پس از باد گرم، بارش باران و یا برف در فصل سرما را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ضروری است کلیه دستگاههای اداری و اجرایی شهرستان نسبت به آماده سازی امکانات خود در زمان بحران اقدام کنند، افزود: حفظ آمادگی در بروز بحران لازم و ضروری است؛چرا که برخورداری از آمادگی موجب می شود اتفاقات خوب رقم بخورد.

فتح اللهی با بیان اینکه در صورت داشتن آمادگی شاهد کاهش خسارات خواهیم بود خاطرنشان کرد: باید هشدارهای لازم جهت مقابله با هر گونه بحران به دستگاههای زیربط ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری برای مقابله با بحران ضروری است،گفت: مطلوب است در حوزه راه،آب،برق،گاز و … در خصوص چگونگی پوشش لوله های آب، کنتور به مردم هشدارهای لازم داده شود.آمادگی و اطلاع رسانی برای مقابله با بحران های احتمالی فصل سرما باید مدنظر قرار گیرد.

فتح اللهی در ادامه به موضوع هرس درختان در صومعه سرا اشاره کرد و افزود: روز گذشته با هرس تعدادی از درختان در شهر برخورد کردم که با این نوع هرس کاملا مخالفم؛چرا که در چشم انداز و زیبایی شهر خلل ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این نحوه قطع و هرس درخت باید توسط کارشناسان به صورت فنی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد،ادامه داد: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که در صورتی که درختی که به عمر مفید خود رسیده با نهالهای ۳-۴ساله جایگزین شود تا از نظر چشم انداز خللی ایجاد نشود.

دولت و ملت همدلی و همزبانی