به گزارش صفیر گیلان؛ مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی در دیدار با رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان در خصوص تشکیل انجمن یاوران وقف و امنیت در بقاع متبرکه این شهرستان گفتگو کردند.  حجت الاسلام سید حسن فاضلی ، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی امروز( ۱۸ […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی در دیدار با رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان در خصوص تشکیل انجمن یاوران وقف و امنیت در بقاع متبرکه این شهرستان گفتگو کردند.

 حجت الاسلام سید حسن فاضلی ، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی امروز( ۱۸ دی) در دیدار با مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی این شهرستان با تقدیر از تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی در برقرای امنیت در تجمعات مردم در امامزادگان شاخص در مناسبتهای مذهبی مختلف در طول سال اظهار داشت: اوقاف و نیروی انتظامی در چند حوزه مهم می توانند با هم همکاری داشته باشند.

وی تشکیل کارگروه فرهنگی در حوزه مسائل اجتماعی را از جمله زمینه های مشترک همکاری برشمرد و گفت: حضور نیروی انتظامی در امامزادگان شاخص هم از نظر مسائل امنیتی و هم از نظر فرهنگی برکات بسیاری برای شهرستان بندرانزلی به همراه خواهد داشت.
فاضلی افزود: زمینه دیگر همکاری اوقاف و نیروی انتظامی، واگذاری زمینهایی است که موقعیت مناسب ساخت مکانهای امنیتی دارد و می تواند در اختیار نیروی انتظامی با رعایت قوانین مربوط به وقف قرار گیرد.
وی شرکت ماموران نیوری انتظامی و خانواده های آنان در مسابقات قرآن و طرح های قرآنی حفظ و آموزش قرآن کریم را از دیگر زمینه های مشترک همکاری خواند و گفت: اوقاف و امور خیرهی بندرازنلی از حضور ماموران نیروی انتظامی در مراسمات غبار روبی بقاع متبرکه استقبال می کند.
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تشکیل انجمن یاوران وقف و امنیت گفت: انجمن یاوران وقف نظم و امنیت در واقع تشکل مردم نهادی است که به صورت داوطلبانه و با هدایت و کنترل پلیس و اداره اوقاف و امور خیریه از میان افراد مومن، انقلابی و متدین خیر تشکیل می شود.
مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی افزود: انجمن یاوران وقف و امنیت در زمینه‌های ترویج فرهنگ وقف و تشویق مردم به ایجاد آن در حوزه حفظ نظم و امنیت تلاش می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر بالا رفتن سطح سلامت روانی و اجتماعی مردم سبب بهره‌مندی آنها در جامعه از آثار و برکات موضوعات مرتبط با برقراری نظم و امنیت در جامعه شود.
فاضلی اعلام کرد: در این انجمن دستگاه ها و ادارات توانمند شناسایی و از توان آنان در حوزه وقف و امنیت استفاده خواهیم شد.
مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی با اشاره به اجرای طرح وقف مشارکتی در سازمان اوقاف و سراسر کشور گفت: با ایجاد وقف های مشارکتی در حوزه امنیت در بین پرسنل نیروی انتظامی و سایر اقشار می تواند در این حوزه اقدامات خوبی صورت پذیرد .
 
جان ماموران نیروی انتظامی وقف امنیت مردم است
 حجت الاسلام حجت انتظار، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بندرانزلی در این دیدار  گفت: امنیت امروز در جامعه با حمایت رهبری و تلاش نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و مشارکت خوب مردم بدست آمده است.

وی افزود: در راه تامین امنیت نظام جمهوری اسلامی، شهدای فراوانی تقدیم انقلاب اسلامی شده و باید با مشارکت همگانی در تامین امنیت، پاسدار خون شهیدان باشیم.
انتظار با اشاره به ظرفیت بالای وقف خواستار مشاوره وقف و سوق دادن وقف های جدید به سمت مسائل امنیتی و نیازمندیهای این حوزه مهم شد.
وی تاکید کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد هیچ یک از ماموریت های نظام برای توسعه کشور به نتیجه نمی رسد.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بندرانزلی خاطرنشان ساخت: ماموران نیروی انتظامی جان خود را وقف امنیت و آرامش مردم کرده اند و در راه اعتلای کشور در همه حوزه های مربوط به مردم و توسعه کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
حجت الاسلام انتظار با استقبال از تشکیل انجمن یاوران وقف و امنیت گفت: اجرای این طرح موجب افزایش مشارکت مردم در تامین امنیت جامعه به ویژه اماکن مذهبی و بقاع مبترکه خواهد شد.