به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ دی) در مجمع استادیاران شجره طیبه صالحین استان گیلان با بیان اینکه  انقلاب هدفش تمدن‌سازی اسلامی بود  گفت: این تمدن‌سازی نیازمند یک مقدمه عمیق برای دگرگونی نظام چندین هزارساله شاهنشاهی و حکومت‌های یاغی حاکم بر سرنوشت مردم بود. نماینده ولی فقیه در گیلان انقلاب اسلامی را مقدمه تمدن‌سازی اسلامی دانست گفت: امروز تزلزل سلطه […]

به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ دی) در مجمع استادیاران شجره طیبه صالحین استان گیلان با بیان اینکه  انقلاب هدفش تمدن‌سازی اسلامی بود  گفت: این تمدن‌سازی نیازمند یک مقدمه عمیق برای دگرگونی نظام چندین هزارساله شاهنشاهی و حکومت‌های یاغی حاکم بر سرنوشت مردم بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان انقلاب اسلامی را مقدمه تمدن‌سازی اسلامی دانست گفت: امروز تزلزل سلطه غرب و شرق حاصل تاثیرات جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان اینکه منابع انسانی در تمدن سازی می تواند سامان بخشی بزرگ داشته باشد گفت: پیامبران انسان ساختند تا تمدن بسازند و بر این اساس ما می دانیم کجای کار هستیم.

فتنه ۸۸ بازخورد ۲۰ سال اتاق اندیشه صهیونیست بود

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه تمدن‌سازی جز در سایه منابع انسانی شکل نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: منابع انسانی سامان‌بخش این انقلاب بوده و جایگاه انقلاب را در پازل دنیا نشان می‌دهد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه جامعه ای پویا و پیش قراول است که مسئولان توامندی برای اداره امور و کارها داشته باشد افزود: امروز متاسفانه ما هزاران انسان پر تلاش و پای کار داریم که متاسفانه شناخته نشده و از دست ما می روند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه ۸۸ بازخورد ۲۰ سال اتاق اندیشه صهیونیست ها بوده که رهبر عزیز ما  هوشمندانه و با پشتیبانی با بصیرت ملت توانست آن را جمع کند گفت: امروز با حمایت صهیونیست ۱۰۰۰ سایت  بر علیه  شیعیان در فضای  مجازی کار می کنند.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه ریزش و رویش ها را ببینیم گفت: کتاب‌هایی که علیه شیعه و فرهنگ شیعی نگارش و چاپ شد بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه برای تمدن‌سازی باید در همه عرصه‌های جهانی حضور یابیم اظهارکرد: انقلاب اسلامی بستری برای رسیدن به کمال است که مقدمه آن تمدن‌سازی است.

فعالیت حلقات صالحین در بخش معرفت،بصیرت،تربیت و مهارت سازنده است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حلقه‌های صالحین و فعالیت در سه بخش معرفتی، بصیرتی  و تربیتی و مهارتی اذعان کرد: تربیت اصلی مهم است که در سایه آن معرفت، بصیرت و مهارت وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه مربی باید خود مسلح به مبانی و اصول تربیتی باشد افزود: باید هم بدانیم و هم عمل کنیم اگر در این دو عرصه موفق عمل کنیم، می‌توانبم بصیرت، معرفت و مهارت ایجاد کنیم.

 

آیت الله فلاحتی ادامه داد: هنر مربی شناسایی ظرفیت نوجوانان و جوانان و آسیب‌شناسی این ظرفیت‌هاست چراکه با بررسی آسیب‌ها و بیان آن به جوانان می‌توان ظرفیت‌های بالقوه را به فعلیت رساند.

ایشان با تاکید بر اینکه  تاریخ اسلام را زیبا و آسان  به فراخور فهم جوانان به آنها ارائه دهیم گفت: استحکام‌بخشی به عقاید جوانان و نوجوانان باید مهم و  نگاه اصلی مسئولان این بخش باشد.

 

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد مقاومت بین مردم در برابر زور و قدرت‌های خارجی را بزرگترین دستاورد این عرصه دانست و تصریح کرد: پیروزی، عزت، امنیت، قدرت و پیشوایی امت اسلامی از دستاوردهای بصیرت‌افزایی است.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انان که باعث خروج خکومت و حاکمیت اسلام در بین مردم شدند خدا از آنها نمی گذرد گفت: با تحلیل علل و عوامل شناخت خدا را با بصیرت افزایی ترویج کنید.

وی با اشاره به اینکه امام انقلاب کرد تا دین تقویت شود گفت: انقلاب باعث معرفی نیروهای خدمت رسانی انقلابی به مردم شد تا خدمات صادقانه را بشناسند.

فلاحتی تاکید کرد: نباید جوانان را بعد از فارغ التحصیلی به‌سمت کارهای اداری سوق داد بلکه باید بدان‌ها مهارت آموخت تا خود تولید کننده باشند گفت: امروز جوانان غیر گیلانی در استان ما صاحب همه چیز هستند و سرمایه ما بیشتر در دست انان است در حالی که جوان گیلانی بیکار است.

 

وی آموزش سبک زندگی به جوانان را اصلی مهم دانست و با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد جوانان ما سبک زندگی را نمی‌دانند افزود: سبک گفتار، رفتار و پوشش جوانان متفاوت شده و باید شیوه‌های امر به معروف و نهی ار منکر را بباموزید و بیاموزانید.