اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه شورای اداری فومن  با اشاره به اینکه باید تفکرات و اندیشه نسل جوان امروزی را به روز ببینیم گفت: در برخورد  و گفتار و رفتار با جوانان استوار بر افکار و سخت گیری های گذشته نباشیم که این بازتاب خوبی نخواهد داشت و نسل جوان از انقلاب […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه شورای اداری فومن  با اشاره به اینکه باید تفکرات و اندیشه نسل جوان امروزی را به روز ببینیم گفت: در برخورد  و گفتار و رفتار با جوانان استوار بر افکار و سخت گیری های گذشته نباشیم که این بازتاب خوبی نخواهد داشت و نسل جوان از انقلاب بهره نخواهد برد.

نماینده فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه امریکا امروز مغلوب و ایران پیروز میدان است گفت: دشمنی ها از اول از طرف امریکا آغاز و تا امروز به مقاصد شوم خود نرسیده گفت:مسئولان خود را دست کم نگیرند .

ایشان با بیان اینکه امروز معیشت مردم ما وضع خوبی ندارد گفت: اقتصاد و سختی های متحمل بر مردم را مسئولان بیشتر ببینند.

وی سکوت را نشانه ضعف مسئولان و مدیران خواند و گفت:در مقابل سوال و سوال کننده سکوت نکنیم.

افتخاری  با بیان اینکه امروز ما به استقلال و عزت ملی دست یافتیم گفت: کشور ما در گذشته جولانگاه مستشاران امریکایی بود ولی امروز ما حرفها در فرا منطقه قاره جهان برای گفتن داریم.

وی به فضای باز برای رسانه ها اشاره و افزود:امروز رسانه در هر جا فضای باز برای گفتمان و انتقاد و نقد دارد .

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس  به اقتدار نظامی ایران اشاره و افزود: اگر اقتدار نظامی نبود امروز ما مقوله جنگ داشتیم و این امنیت حاصل سپاه و ارتش و نیروی نظامی ماست.

افتخاری توان علمی و فت آوری را از دیگر افتخارات انقلاب  خواند و گفت: امروز شهرستان فومن را با گذشته یکی نبینید زیرا امروز در این شهرستان در تمام رده ها و امکانات ما پیشرفتهای چشمگیر داشتیم.

وی افزود: شاید امروز ما با کشورهای توسعه یافته کمی فاصله داریم گفت: ما علارغم جنگ هشت ساله توانستیم خود را بالا بکشیم.

افتخاری از مدیران شهرستان خواست تا گزارش عملکرد خود را در جشن چهل سالگی انقلاب با چاشنی واقعیت بنویسند و فقط گزارش عملکرد را سیاه  کردن صفحات نباشد. .

وی افزود: تبلیغات ما در سالهای پیروزی و عمران و آبادانی به اندازه تبلیغات یک مرغ نبوده زیرا مرغ با تخم کردن اهل خانه را با فریادش خبر می کند.

 

ایشان تاکید کرد؛دولتها در حد توان خود کار کردن و تفکرات سیاسی باعث شد تا از اصل دور شویم در حالی که نشستن ما بر صندلی ها امروز حاصل انقلاب و نظام اسلامی است.

ایشان به پروژه ماسوله به ماجلان که در سال ۶۷ به امضای استانداران و نمایندگان وقت تدوین شده بود اشاره و افزود: امضای دکتر نوبخت در آن زمان امروز زیر خاکی است و تا امروز این جاده باز نیست..

وی از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای بازگشایی مسیر ماسوله و ماجلان خبر داد و گفت: با باز شدن این جاده که محل تردد سه استان است باید به آرامش ماسوله توجه شود.

افتخاری با اشاره به اینکه ماسوله با فضای ارام ،بکر،گردشگری و داشتن نگین هایی چون امامزاده عن بن علی و شهدای گمنام  و بافت جنگلی نیاز است در بازگشایی مسیر بیشتر توجه شود گفت: بریدن شش هزار اصله درخت و تردد ماشین های سنگین در این جاده نباید باعث نابودی ماسوله شود .

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه ما در استان گیلان نیازمند سد هستیم گفت: سد می تواند آب کشاورزی غرب گیلان را تامین کند زیرا سد سفید رود امروز جوابگو نیست  و عقیده ما اجرای سد لاسک در رودخانه امامزاده ابراهیم وسدخالصان و  بر رودخانه ماسوله رودخان است که این پروژه برای ما خیلی مهم است.

تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری.