اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن در خطبه نماز جمعه امروز شهرستان فومن  با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: خداوند اطاعت از زهرا را بر همگان واجب کرده است. وی جایگاه این بانوی درخشان عالم بسیار رفیع و بلند خواند و گفت:  در زمان پیامبر (ص) کهبرای دختر ارزشی قائل نبودند […]

 

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن در خطبه نماز جمعه امروز شهرستان فومن  با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: خداوند اطاعت از زهرا را بر همگان واجب کرده است.

وی جایگاه این بانوی درخشان عالم بسیار رفیع و بلند خواند و گفت:  در زمان پیامبر (ص) کهبرای دختر ارزشی قائل نبودند و دختران را زنده به گور می کردند پیامبر با  تولدش به دختر ارزش داد و در چنین زمانی رسول خدا برای اینکه این فرهنگ زشت را از جامعه دور کنندبا اکرام به فاطمه  جایگاه دخترو زن را رفیع اعلام نمود و فاطمه را همه کس خود خواند.

حجت الاسلام محمد حسن صفوی ضمن دعوت همگان در خطبه عبادی نماز جمعه  به تقوای الهی گفت:،امروز به خبرنگار متدین زن در  امریکا احانت و  چادر از سراو برداشت و بازداشت کردند که امیدواریم این مسئله اسیبی به این زن مسلمان نرساند و خداوند شر ظالمان را از سر او در زندان کم کند.

امام جمعه فومن با اشاره به حادثه صعود هواپیما و کشتار تعدادی از بهترین نخبگان کشور گفت:خلبانی از رشته های بسیار سخت است و در دانشگاه و ورودی به این رشته   تمام اعضا و و جود  افراد بررسی و برای ان تمرینات سخت  در نظر گرفته شده که یک خلبان باید از تمام این فیلتر ها رد شود.

صفوی با بیان اینکه  خلبانان سرمایه مملکت ما هستند گفت: افرادی که مسبب بی توجهی باعث بروز چنین حادثه تلخ شدند بیشتر باید مورد بازخواست قرار گیرند..

امام جمعه فومن به مانور دشمن در زمان جنگ روی خلبانان اشاره کرد و گفت: امروز پروادها قهرمانانه با چشم بیدار از آسمان کشور دفاع می کنند پس باید برنامه ریزی شود چنین حادثه تکرار نشود.

 

حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه امروز بودجه ۹۸ تقدیم مجلس و سخت ترین روز برای نمایندگان بود گفت:بودجه در حال تصویب و نمایندگان توجه کنندپروژه نیمه تمام را تمام  این پل نیمه تمام که نخ و نقشه  شاه عباسی شد در تمام استان  و ما در تمام ایران رسوا هستیم بخاطر این پل تاریخی که قدمتی شد.

 

ایشان به میزان تقریبا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون برای مصلی خرج که میلیارش را خیران و مردم کمک کردند و  با تمام هزینه مصلی پروژه غیر دولتی ولی پل دولتیاست و من  از دست اندرکاران شهرستان می خواهم این موضل رفع شود.

امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه نمایندگان  مجلسی  به فکر معیشت باشند گفت:امروز باید به صراحت بگویم غریب معیشت،غریب اقتصاد غریب سفر بی نان،نمایندگان با مددد و آنانی که حقوق کلان می گیرند و اقا زاده هایی که در خارج کشور شرکت ها به راه انداختند به فکر پابرهنگان باشند.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه ماه بعد در لهستان نشست ضد اسلامی و ایرانی دارند گفت: تاریخ را نگاه و کمک ایران در جنگ لهستان را مرور کنید افزود: این نشست با حضور منافقان  و منافغان انجا هستند انان  دستشان به خون  ۱۷هزار  ایرانی بی گناه آغشته  بود انان که در کاخ اشرف نتونستند کاری بکنند و دیگر طرفندهایی که علیه ما به راه انداختند و موفق نشدند.
امام جمعه فومن به جشن ۴۰سالگی انقلاب اشاره و افزود: شما شاهدید گه چه کاری نکردند و تنها شما که در خط خدا و  خط ولایت  و شهید بهشتی ،شهدا و اسلام هستند همیشه پیروز هستند  .
امام جمعه فومن با بیان اینکه از وزارت خارجه تقاضا داریم که  جواب لهستان را بدهد تا مرکز منافقان نشودگفت: سالگرد برجام که نافرجام شد و تونل یک طرفه بود که امروز وظیفه ما  بالا بردن سرعت علمی و هرآنچه که قرار بود بر جام به ما بدهد از علم مردان ایرانی به آن برسیم تاکید کرد.

دیروز مراسم  مرحوم آیت الله رفسنجانی بود و من تشکر می کنم میهمانانی که از کشور حضور داشتند  و سخنران مراسم جمله ای از قول هاشمی گفت،،نزدیک ترین فرد  و علاقمند ترین فرد به رهبری ایشان بودند .

وی تقاضا کرد تا قدردان افراد تاثیر گذارو  ارزشی در جامعه باشیم و ایام فاطمیه را به درستی انجام دهیم..

تنظیم /زلیخا صفری راسته کناری