صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی استان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: یک هزار و ۳۴ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی کوهستانی گیلان برفروبی شد. وی با بیان اینکه گیلان ۲۵ راهدارخانه ثابت و سیار، ۴۲ اکیپ راهداری و ۴۷۵ نیروی راهدار دارد، خاطرنشان کرد: در پی بارش های […]

 

صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی استان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: یک هزار و ۳۴ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی کوهستانی گیلان برفروبی شد.

وی با بیان اینکه گیلان ۲۵ راهدارخانه ثابت و سیار، ۴۲ اکیپ راهداری و ۴۷۵ نیروی راهدار دارد، خاطرنشان کرد: در پی بارش های صورت پذیرفته ۲۷۰ نفر از نیروهای راهداری استان گیلان در سطح محورهای کوهستانی استان درگیر برفروبی محورها و خدمت رسانی به مردم بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: در مدت مذکور ۲۹۰ دستگاه انواع ماشین   آلات سبک، نیمه   سنگین و سنگین راهداری حالت آماده باش کامل داشتند و از این تعداد ۱۱۵ دستگاه به طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای اصلی و فرعی کوهستانی و برفگیر استان بودند.

این مقام مسئول با اشاره به خیره سازی بالغ بر ۱۰ هزار تن شن و ماسه برفروبی، تصریح کرد: همچنین ۲۶۳ تن شن و نمک در سطح محورهای کوهستانی که بارش برف داشتیم استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای ترددکنندگانی که به علت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ به این محورها عزیمت کرده بودند به وجود آورد، گفت: با حضور به موقع راهداران استان گیلان به ۶۹ خودرو امدادرسانی صورت گرفت.

نازک کار، از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، حتما پیش از برنامه ریزی برای سفر ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی مناسب و رعایت احتیاط لازم در رانندگی، به ویژه در محورهای برفگیر از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ از وضعیت راه های استان مطلع شوند.