به گزارش صفیر گیلان؛جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان، آقای محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و مسئولین و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد. محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر لزوم پیگیری مسیر آموزش و اجرای اصول پدافند غیرعامل، خواستار استوار شدن […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان، آقای محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و مسئولین و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر لزوم پیگیری مسیر آموزش و اجرای اصول پدافند غیرعامل، خواستار استوار شدن برنامه های ادارات و مسئولین بر اساس این اصول شد.

وی با اشاره به این که با گذشت چندین سال از طرح مسائل پدافند غیرعامل در کشور هنوز نیازمند آموزش هستیم، بر استمرار پیگیری و آموزش در این حوزه تاکید کرد تا آمادگی و مهارت لازم کسب شود.

قاسم نژاد با اشاره به برگزاری سه جلسه پدافند غیرعامل و تصویب مصوبات مربوطه در حوزه های مختلف مرتبط با تهدیدات، فعالیت های انجام شده در این حوزه را مورد توجه قراز داد و افزود: تمهیدات لازم در اختیار ادارات گذاشته شد.

وی اعلام کرد: کمیته های مختلف فرعی شهرستانی تعیین و مسئولین آنان مشخص شدند.

فرماندار شهرستان با اظهار امیدواری در این خصوص که شهرستان فومن مورد توجه ویژه مدیرکل پدافند غیرعامل استان قرار بگیرد، افزود: در زمینه آسیب ها و تهدیدات در زمینه پدافند غیرعامل نیازمند دریافت اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای مقابله هستیم و به منظور برخورداری از ابزار لازم برای مقابله با تهدیدات، نیازمند دفاع از جذب اعتبار لازم برای عملیات های خود می باشیم.

وی فراز آخر سخنان خود را به بحث کشاورزی اختصاص داد و با خاطرنشان ساختن این که علی رغم بارندگی به میزان مطلوب و میزان ۲۲۰ درصد بیشتر به نسبت زمان مشابه در سال گذشته، انتظار عملکرد بهینه در حوزه مدیریت منابع آبی داریم، از ادارات مسئول خواست تا به منظور جمع آوری آب های سطحی به ویژه استخرهای آب و آب بندان ها با توجه به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها اقدام لازم را انجام داده و سازوکار اجرایی مناسب در این زمینه اتخاذ شود.

قاسم نژاد با اشاره به این که سردهنه رودخانه های مورد استفاده برای کشاورزی در پی بروز سیل ماه های قبل، به شدت آسیب دیده است، افزود: نیازمند اتخاذ تصمیمات درست و تلاش روسای ادارات مربوطه برای دعوت از مدیران کل و برنامه ریزی برای رفع مشکلات هستیم.

در انتها احکام مسئولین کمیته های شورای پدافند غیرعامل شهرستان، توسط مدیرکل تقدیم شد.

در این جلسه، معاونین فرماندار شهرستان، بخشداران مرکزی و سردار جنگل، نمایندگان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فومن، شهرداران فومن، ماکلوان و ماسوله و سایر روسای ادارات عضو این شورا حضور داشتند.