به گزارش صفیر گیلان؛رئیس مخابرات شهرستان فومن در جلسه شورای پدافند غیرعامل  این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، به عنوان دبیر کمیته ارتباطات شورای پدافند غیر عامل شهرستان در  کمیته های تخصصی شورای پدافند غیرعامل  گزارشی از عملکرد کمیته خود ارائه کردند. رئیس مخابرات شهرستان فومن دفاع از جان و مال […]

به گزارش صفیر گیلان؛رئیس مخابرات شهرستان فومن در جلسه شورای پدافند غیرعامل  این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، به عنوان دبیر کمیته ارتباطات شورای پدافند غیر عامل شهرستان در  کمیته های تخصصی شورای پدافند غیرعامل  گزارشی از عملکرد کمیته خود ارائه کردند.

رئیس مخابرات شهرستان فومن دفاع از جان و مال افراد و حاکمیت ارضی را از وظایف مسئولین دانست گفت:  اهمیت پدافند غیر عامل کتمان ناپذیر است.

وی با اشاره به این که جنگ سایبری و حملات دیحیتالی به سامانه ها و دستگاه های موجود و زیرساخت های مخابراتی، از تهدیدات عمده است گفت:برقراری ارتباطات فومن با استان و کشور از سه مسیراست که در صورت حمله سایبری، مسیرهای دیگر در دسترس باشند.

وی افزود: کوچک سازی مرکز تلفن در فومن و تقسیم شماره ها بر اساس تراکم جمعیتی شهر از دئیگر اقداماتی است  تا اگر مرکز اصلی آسیب ببیند مراکز دیگر فعالیت را ادامه دهند.
غلام نیا با اعلام اینکه هیچ مشکل ارتباطی در شهرستان و نقطه کور ارتباطی نداریم، افزود: در صورت آسیب دیدگی بخشی از سیستم ها در شهرستان، ارتباطات به طور کلی متوقف نخواهد شد.
غلام نیا در انتها خواهان پیوستن کلیه ادارات به شبکه فیبر نوری شد تا ضریب ایمنی و کارایی ارتباطات افزایش یابد.