به گزارش صفیر گیلان؛عصر روز گذشته دکتر مصطفی سالاری در مراسم معارفه فرماندار رضوانشهر با اشاره به توانمندی های این شهرستان و غنای فرهنگی آن اظهار داشت: فضای خدمات رسانی در این شهرستان مطلوب ارزیابی می شود که این امر ماحصل روحیه تعاون و همکاری مسئولان و مردم است. وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب […]

به گزارش صفیر گیلان؛عصر روز گذشته دکتر مصطفی سالاری در مراسم معارفه فرماندار رضوانشهر با اشاره به توانمندی های این شهرستان و غنای فرهنگی آن اظهار داشت: فضای خدمات رسانی در این شهرستان مطلوب ارزیابی می شود که این امر ماحصل روحیه تعاون و همکاری مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران حاصل هم افزایی جمعی و استواری مردم بوده، گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصتی مناسب برای نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مقایسه دستاوردهای ۴۰ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به سالهای قبل از انقلاب جلوه های خدمت را بیش از پیش نشان می دهد ،تصریح کرد: همدلی و پایداری اصلی ترین عنصر در تحقق این مهم قلمداد می شود.

سالاری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ها و پروژه ها تنها به دنبال اعتبارات دولتی نباشیم زیرا مبحث توسعه تنها به بودجه و اعتبارات دولتی خلاصه نمی‌شود بلکه مشارکت بخش خصوصی می تواند نتایجی بهتری را به همراه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در مسائل رفاهی مردم همچون راه دسترسی، آب، برق، گاز و … شاهد تحولات مطلوبی بودیم و تلاش می شود تا این منابع مالی به صورت عادلانه در پروژه های لازم الاجرا صرف شود.

وی گفت: بهره گیری از خردجمعی برای تامین هزینه ها و ایجاد بستر امن سرمایه گذاری یک ضرورت محسوب می شود.

سالاری با بیان اینکه روند توسعه باید متوازن صورت گیرد ،خاطرنشان کرد: امنیت و اطمینان از سرمایه‌گذاری امری مهم است که دولت در تلاش برای حفظ آن است .

وی ایجاد اختلال حتی در اندازه و ابعاد کوچک در بحث امنیت سرمایه گذاری را منجر به خسارت های بزرگ دانست و گفت: در جریان فعالیت های اجتماعی و فرهنگی کوچکترین خلل می تواند ناپایداری و عدم اطمینان برای سرمایه گذاری را به همراه داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند همگرایی برای حفظ امنیت سرمایه گذاری هستیم گفت: اگر در جریان اجرای پروژه های سرمایه گذاری و طرح ها نقدی وجود داشته باشند باید منصفانه و با آرامش بیان شود تا بسترهای سرمایه گذاری را با بی‌ثباتی گره نزند.

سالاری با بیان این که قضاوت و بیان نظرات باید منصفانه باشند گفت: در تلاشیم تا برای اجرای صحیح طرح های اقتصادی از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده نماییم و برای تحقق این هدف اقدام به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه های ذیربط نموده ایم.

وی با بیان اینکه مباحث مهم اقتصادی استان در این کارگروه ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد ،به جزئیات طرح‌های مورد بحث در این مجموعه اشاره کرد.

استاندار گیلان همچنین با تاکید بر لزوم بهره گیری مناسب از داشته های طبیعی بیان داشت: در استان از ظرفیت دریا به خوبی استفاده نشده و اگر به جای تلفات و مخاطرات دریایی که به دلیل فراهم نبودن بسترهای گردشگری آبی رخ می دهد، مدیریت سواحل را در مقیاس کوچک و در چارچوب قانون به بخش خصوصی واگذار کنیم علاوه بر حفظ محیط زیست ،زمینه رونق گردشگری دریایی و درآمدزایی حاصل از این حوزه آبی را فراهم کرده ایم.

وی با بیان اینکه عدم درک صحیح از قوانین و مقررات موجب اختلال در اجرای برخی امور زیربنایی و توسعه محور شده تصریح کرد:منابع طبیعی متعلق به همگان است؛لذا باید با ایجاد رابطه ای منطقی میان مردم و منابع طبیعی زمینه توسعه فضای کسب و کار را فراهم کرد.

وی با تاکید بر خصوصی سازی با تعریف درست و رعایت کارکردهای اصلی گفت: متاسفانه در برخی موارد خصوصی سازی منجر به زمین فروشی شده است.

سالاری همچنین به موضوع صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) اشاره کرد و یادآور شد: تلاش های خوبی برای حل مشکلات این کارخانه صورت گرفته و امیدواریم با انجام تدابیر بهتر احیای مجدد این صنعت در گیلان را محقق کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تقدیر از فرماندار پیشین رضوانشهر و اقدامات ایشان در دوره فعالیتش،محمدمهدی مظفری را بعنوان فرماندار شهرستان رضوانشهر معرفی کرد و از ایشان خواست تا با رعایت اصل مردم داری، در جهت رونق اقتصاد و توسعه فضای کسب و کار با جدیت گام بردارد.