به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛مهندس علی فتح اللهی در جلسه شورای اجتماعی-فرهنگی، که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه،اظهار کرد: انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی،ایدوئولوژی داشته است. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخلاف سایر انقلاب ها دارای ماهیتی متفاوت از انقلاب های دنیا است، افزود: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛مهندس علی فتح اللهی در جلسه شورای اجتماعی-فرهنگی، که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه،اظهار کرد: انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی،ایدوئولوژی داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخلاف سایر انقلاب ها دارای ماهیتی متفاوت از انقلاب های دنیا است، افزود: انقلاب ما در قیاس با سایر انقلاب هایی که در دنیا رخ داده است بر مبنای مباحث فرهنگی،اجتماعی،دینی رقم خورده است و برای آن خون های زیادی ریخته شده است.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه مطلوب است در تمام فرآیندهای کاری مباحث انقلاب،آرمانها و ارزشها رعایت شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائلی که در جامعه رخ می دهد الهام گرفته از فرهنگ و مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سه عنصر در بحث فرهنگ به نظر بنده تاثیرگذار است،گفت: نوع رفتار انسان با انسان،برخورد با قانون،نوع رفتار با طبیعت سه عنصر اثرگذار هستند که به ارتقای فرهنگی نیز کمک می کنند.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه در باورهای دینی به حوزه فرهنگی بسیار تاکید شده است،افزود: باید در مقوله های مختلف فرهنگ نیز مدنظر قرار گیرد. موضوعاتی چون پسماند،ترافیک و…نیازمند پیوست فرهنگی است.

وی با بیان اینکه توسعه تنها به عمران و آبادانی محدود نمی شود،ادامه داد: پیوست فرهنگی را باید ضمیمه امور قرار دهیم.ضروری است در تمام فرآیندهای کاری پیوست فرهنگی را مدنظر قرار دهیم.

فتح اللهی به نقش موثر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،آموزش و پرورش،دانشگاهها،تبلیغات اسلامی،خانواده و…در بسط فرهنگ اشاره کرد و گفت: نقش خبرنگاران و رسانه ها در فرهنگسازی بی نظیر است.

فرماندار صومعه سرا در خاتمه با بیان اینکه اگر نگاه ما به عنوان یک مسئول خدمت به مردم،فرهنگ اجتماعی،افزایش خدمات اجتماعی و…باشد،گفت: مقوله فرهنگ را باید به عنوان یک واقعیت مهم و اثرگذار در فرآیند کاری بدانیم.باید در باورهای اجتماعی و اعتقادات به مقوله فرهنگی بپردازیم و نسبت به ارتقاء نگاه فرهنگی خودمان تلاش کنیم.