صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فریدون سلیمانی مدیرعامل مجتمع فولاد خزر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجتمع به مدت ۱۴ سال در حال فعالیت است، گفت: این مجتمع در سال ۸۳ به ثبت رسید و از سال ۸۴ کارهای ساختمانی و عمرانی آغاز و از سال ۹۲ با حضور رئیس جمهوری رسما کار خود را آغاز […]

 صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فریدون سلیمانی مدیرعامل مجتمع فولاد خزر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجتمع به مدت ۱۴ سال در حال فعالیت است، گفت: این مجتمع در سال ۸۳ به ثبت رسید و از سال ۸۴ کارهای ساختمانی و عمرانی آغاز و از سال ۹۲ با حضور رئیس جمهوری رسما کار خود را آغاز کرد.

IMG_7221

سلیمانی با بیان این مطلب که روزانه بیش از ۱۷۰۰ تن شمش فولاد تولید میشود، گفت: این شرکت سرامد صنایع فلزی است و بزرگترین کارخانه ذوب فولاد کشور و کشورهای حاشیه خزر است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای ۶ خط تولید شمش فولاد که مطابق با استاندارد های جهانی است و در دو سال اخیر صادرات به خارج از کشور به ویژه شرق آسیا را نیز داشته ایم.

مدیرعامل مجتمع فولاد خزر گفت: در سطح کشور نیاز به ۳۶ میلیون تن صنایع فولادی است که ۲۰ تن آن توسط شرکت فولاد خزر به تولید می رسد.

وی با بیان اینکه کلیه پرسنل دارای بیمه حوادث اتش سوزی و تکمیلی هستند افزود: هر ماهه سبد کالایی به فراخور شامل مواد پروتئنی گوشت روغن به کارگران و کارمندان پرداخت خواهد میشود.

IMG_7413

سلیمانی با بیان اینکه این مجتمع تعطیلی در سال ندارد افزود:در این کارخانه ۴ شیفت کاری داریم و از ابتدا تاکنون مشغول تولید بوده است و توقف نداریم و  در ۳۶۶ روز سال ما مشغول کار هستیم.

وی به تعداد پرسنل این مجمتع اشاره کرد و افزود: ۵۴۰ پرسنل بیمه شده در این مجتمع مشغول هستند و ۳۰۰۰ نفر وابسته به صورت غیر مستقیم اشتعال زایی صورت گرفته است و تمام کارکنان و کارگران این مجتمع بومی گیلان هستند.

وی در مورد تاثیر تحریم ها بر تولید نیز گفت: تحریم ها سبب شد که ظرفیت تولید از۱۰۰%به ۳۰%کاهش یافته اما هرگز به تعدیل نیرو فکر نکرده ایم ولی تابع نوسانات کشور بودیم .

مدیرعامل مجتمع فولاد خزر با اشاره به اینکه قیمت محصولات ما را بازار فولاد تعیین می کند و مواد اولیه به صورت آزاد تهیه می شود گفت:مدیریت ما در کار در صادرات است  .

سلیمانی در ادامه گفت: این مجتمع تولیدش وابسته به برق است و هر ذوب حدود ۷۵ مگابات مصرف انرژی داریم.

IMG_7393