به گزارش صفیر گیلان؛نشست خبری مصطفی سالاری استاندار گیلان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی عصر روز سه شنبه (۹ بهمن)با حضور خبرنگاران گیلانی برگزار شد. استاندار گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این  که بیشتر ترجیح می‌دهم که در این نشست شنونده باشم، تا گوینده گفت: بین من و خبرنگاران سدی نیست. بین […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست خبری مصطفی سالاری استاندار گیلان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی عصر روز سه شنبه (۹ بهمن)با حضور خبرنگاران گیلانی برگزار شد.

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این  که بیشتر ترجیح می‌دهم که در این نشست شنونده باشم، تا گوینده گفت: بین من و خبرنگاران سدی نیست.

بین من با مردم و رسانه فاصله نیست

سالاری در واکنش به این سوال که سدی بین رسانه‌ها و استاندار وجود دارد، گفت: تعداد نشست های خبری من در این ۱۶ ماه اگر نسبت به دوره های پیشین دوبرابر نباشد، من بدهکار رسانه ها خواهم بود.

وی در رابطه با نگرانی اصحاب رسانه گیلان از بخشنامه استانداری مبنی بر شیوه جدید اعطای آگهی های دولتی، گفت: در این بخشنامه الزامی تعیین نشده و تنها توصیه شده که اولویت با رسانه های محلی باشد.

وی ادامه داد: این بخشنامه پس از مشورت با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات صادر شد و در صورت درخواست اهالی رسانه، قابل تصحیح است.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید ساز و کار عادلانه ای در ارائه آگهی های دولتی به روزنامه ها در پیش گرفته شود

IMG_7457 IMG_7468

 

خبرنگاران در نشستی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان مشکلات صنفی خود را حل کنند

سالاری گفت:بسیاری از موضوعات مطرح شده توسط برخی نمایندگان رسانه مربوط به صنف خبرنگاران و ارشاد اسلامی گیلان است و من امیدوارم خبرنگاران در نشستی با مدیر کل ارشاد اسلامی جناب دکتر فاضلی بین خودشان مشکل را رفع و رجو نمایند.

سالاری امار شاخص امنیت در گیلان راخوب خواند و گفت:جرم،تخلف،سرقت در استان ما هست ولی از لحاظ امنیت استان ما وضعیت خوبی دارد.

وی طرح سالمسازی دریا، شناگاه ها ، احداث هزار زمین ورزشی در روستاها ، ساماندهی آب بندان ها و گیل پارک ها را بخشی از پروژه های پیش بینی شده برای گیلان معرفی کرد .

دکتر سالاری حفظ محیط زیست و صیانت از بافت فرهنگی و اجتماعی استان را محور برنامه ریزی ها دانست و افزود: اگر نتوانیم این موارد پر اهمیت را رعایت کنیم، به مرحله بحران می رسیم.

استاندار گیلان با اشاره به چگونگی نظارت برای جلوگیری از انحراف تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی ارائه می شود، گفت: نهادهای مسئول اقدامات نظارتی لازم را انجام می دهند اما باید توجه داشت که برای واحدهای دریافت کننده تسهیلات بهترین راه جبران بدهی، استفاده از منابع دریافتی در راستای تولید است و ممکن است منجر نشدن تسهیلات به تولید و اشتغال ناشی از مشکلات دیگری باشد.

در پست های مدیریتی بنده  افرادی که مخالف دولت و شیوه سیاست دولت را قبول ندارد جایی ندارند 

وی با اشاره به اینکه بخشدار می تواند از افراد غیر مستخدم دولت انتخاب شود، گفت: اگر اغراض سیاسی را کنار بگذارند هیچ تفسیر دیگری نمی توانند از قانون داشته باشند.

سالاری با اشاره به انتصاب بانوان و جوان در پستهای مدیریتی و جوانگرایی صورت گرفته گفت: تمام بخشدارانی که انتخاب شده اند قانونی بوده است. در قانون آمده است که بخشدار می‌تواند از میان افراد غیر مستخدم دولت انتخاب شود و مخالفان اگر این را می‌دانستند وقتشان را پشت اتاقهای وزارت کشور تلف نمی کردند.

استاندار جوانان منصوب شده در گیلان را موفق و  با داشتن توان پیشرفت معرفی و گفت: انتصاب بخشداران قانونی است و قابلیت ارتقای شغلی نیز دارند.

وی گفت: قطعا بنده کسی که مخالف دولت باشد هرگز به عنوان بخشدار و فرماندار انتخاب نمی‌کنم. کسی که شیوه و سیاست دولت را قبول نداشته باشد در یک پست سیاسی قرار نمی گیرد.

استاندار گیلان تعداد پروژه های خرد و کلان نیمه تمام مانده در استان را ۴ هزار مورد اعلام کرد و گفت: اولویت تکمیل با پروژه هایی است که پیشرفت و ضرورت بیشتری دارند.

وی وضعیت گیلان به لحاظ امنیت را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: آمارهای رسمی گویای این مطلب است که در این استان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت خوبی حاکم است.

سالاری در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سوالی درباره حقوق های معوقه کارگران گفت: در کارگروه رفع موانع تولید مشکلات واحدهای تولیدی در دست بررسی است و دغدغه همه ما پرداخت حقوق کارگران است و در آستانه عید سعی می کنیم که پرداخت ها را به روز انجام دهیم.

استاندار گیلان درباره آخرین وضعیت سایت نفتی سردارجنگل رودسر اظهار کرد: این سایت نفتی اگر به بهره برداری برسد بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی نخواهد کرد. این پروژه نیمه کاره رها نشده است اما باید بدانیم که برخی پروژه ها تابع سیاست های ملی و دولت است.

وی با بیان اینکه ایجاد چند ده هزار شغل با احداث سایت نفتی رودسر به هیچ وجه صحت ندارد، عنوان کرد: پروژه ای که برای رودسر مطرح شده بود تنها یک ایستگاه پمپاژ نفت است که زیر هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 استان با حفظ بافت طبیعی گیلان محل پذیرایی گردشگران باشد

به گزارش صفیر گیلان ، سالاری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از مهاجرت های گسترده به گیلان و تغییر اراضی کشاورزی، اظهار کرد: ما نمی توانیم قانون تصویب کنیم که از دیگر نقاط کشور به گیلان نیایند و یا کسی زمین خود را به غیر بومی نفروشد.

استاندار گیلان یادآور شد: اگر امکانات خدماتی، پذیرایی و اقامتی مناسب برای مسافرین ایجاد شود، کمتر کسی تمایل به ساخت ویلا برای چند روز اقامت در سال پیدا خواهد کرد و با افزایش درآمد ایجاد شده ، علاقه به فروش زمین کاهش پیدا می کند.

وی افزود: ما می‎خواهیم استان با حفظ بافت طبیعی گیلان محل پذیرایی گردشگران باشد و همین امر سبب منبع درآمدی برای مردم این استان خواهد بود.

سالاری یادآور شد: ساخت و سازها اگر توسط بومیان باشد باعث می‌شود که مردم استان فرهنگ خود را به گردشگران انتقال دهد و حتی می توانند گردشگران کشاورزی راه اندازی کنند و طرح بوم گردی اگر درست انجام شود باعث خواهد شد که دیگر شاهد فروش زمین و خرید آن توسط غیر گیلانیها نباشیم.

IMG_7433

وی در مورد شیوه نامه آب‌‎بندانها و تالابهای استان نیز اظهار کرد: با این کار سه برابر سد شفارود میتوان آب ذخیره کرد و حتی در برخی آب‌بندان‌ها میتوان آبزی پروری کرد که رشد اقتصادی استان را نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار گیلان درباره ردیف بودجه احیای رودخانه‌های رشت نیز گفت: این روخانه ها اصلا دارای ردیف ملی نبوده اند بلکه نمایندگان تلاش کردند که این کار انجام دهند و اصلا ردیفی نبوده که بگوییم الان حذف شود.

سالاری در پاسخ به سوالی درباره استخدام های فامیلی در دستگاه های مختلف و نقش اداره کل مالی و اداری استانداری گیلان در استخدام و جذب اقوام مسئولان در زیرمجموعه های وزارت کشور اظهار کرد: در این زمینه کارهایی انجام شده اما رسانه‌ای نمی‌کنیم اما بدانید که لیست در این زمینه داریم و در حال رصد هستیم و بگوییم که یک مدیر کل ستادی به تنهایی چنین کاری را انجام داده درست نیست.
استاندار گیلان با بیان اینکه سهم گیلان از تسهیلات اشتغال روستایی به طور کامل جذب شده است، افزود: بخش دوم اعتبارات ابلاغ شده و طی چند روز آینده نقدینگی فراهم می شود.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر استانداری گیلان مبنی بر حذف تشریفات زائد اداری و اقداماتی همچون نصب بنرهای تبریک، گفت: راهداری در جاده ها، شهرداری در سطح شهر و دهیاری ها در روستاها مکلف به رعایت این بخشنامه و جلوگیری از نصب بنرهای تبریک برای مقامات هستند.

سالاری با اشاره به وضعیت شرکت شفارود اظهار کرد: باید در این مورد از مداخله پرهیز شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بخشی از مشکل شرکت های شفارود و چوکا را دخالت بی جهت و غیر تخصصی خواند و گفت: اگر کسی با رویکرد سیاسی در امری دخالت کرد، رسانه ها باید معترض شوند.

حضور سرپرست دلیل بر بلاتکلیفی نیست

وی در مورد سرپرستی فرمانداری رودسر نیز گفت: حضور سرپرست دلیل بر بلاتکلیفی نیست و سعی خواهیم که به چند مورد مشابه در استان به زودی سروسامان دهیم.

وی در مورد ممنوعیت نصب بنر تبریک انتصابات و یا سرکشی مدیران در مناطق اظهار کرد: بنده خواستم که این موارد را حذف کنند زیرا سبب اسراف میشود. بنر را برای دانش اموزی که موفق شده است نصب کنند. دستگاه‌هایی که برای بنر زدن مسئولان هزینه کنند جزو تخلفشان محسوب خواهد شد.

استاندار گیلان در مورد تشکل های مردم نهاد گفت: قرار است دفتر اجتماعی استانداری و بازرسی به همراه خود سمن ها برنامه ای تهیه کنند تا سازمان های مردم نهاد را ناظر بر عملکرد سازمان های دولتی و دستگاه های اجرایی کنند.

دکتر سالاری با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای نظارت بر دولت، بیان داشت: رسانه ها نیز در این زمینه نقش چشمگیری دارند.

استاندار گیلان در رابطه با طولانی شدن بررسی صلاحیت شهردار رشت نیز گفت: انتخاب و تایید شهردار در حوزه اختیارات من نیست و روند کار به این شکل است که منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر گزینه مورد نظر را به وزارت کشور معرفی کرده و سپس بررسی صلاحیت انجام می شود.

وی با تاکید بر رعایت تکریم ارباب رجوع و ملاقات مردمی در روز سه شنبه های هر هفته گفت: ادارات حق ندارند که در روز سه شنبه جلسه برگزار کنند و باید گوش شنوا و گره گشای مردم در آن روز باشند.

سالاری همچنین بندر مسافری چمخاله را در سبب اشتغال زایی و همچنین گردشگری دریایی عنوان کرد.

استاندار گیلان در مورد داماش و سپیدرود گفت: از این تیم ها حمایت خواهیم کرد و امیدوارم که داماش قهرمان جام حذفی شود.//زلیخا صفری راسته کناری

IMG_2613 IMG_2551 IMG_2604 IMG_2561