به گزارش صفیر گیلان؛ نمایشگاه «۴٠ عکس از۴٠ عکاس »امروز یکشنبه ٢٨ بهمن ماه ٩٧ ساعت ١٠ صبح با حضور  مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر استان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم ‌الانبیاء (ص) رشت گشایش یافت . مصباح […]

به گزارش صفیر گیلان؛ نمایشگاه «۴٠ عکس از۴٠ عکاس »امروز یکشنبه ٢٨ بهمن ماه ٩٧ ساعت ١٠ صبح با حضور  مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر استان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم ‌الانبیاء (ص) رشت گشایش یافت .

مصباح گ جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت نشان از خوش ذوقی و خوش سلیقگی اداره فرهنگ و ارشاد رشتدانست و  گفت : این جشنواره به مسئولیت حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشا اسلامی شهرستان رشت و جشنی است برای تمام آموزشگاههای شهرستان برگزار شده است.
مصباح افزود: آموزشگاه ها پایگاهایی هستند که در آنها ستاره سازی می شود و آینده هنری شهر را میتوان در این آموزشگاه ها پرورش داد.
وی ادامه داد: با برگزاری چنین جشنواره هایی می توانیم انگیزه بیشتری و حس رقابتی در میان هنرجویان و آموزشگاه های هنری ایجاد نماییم.
معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : باید به آموزشگاه ها موقعیت  و فضای بیشتری بدهیم و حمایت ها ویژه تر شود.
وی با بیان اینکه هنر مقوله ای است که ماندگاری ابدی دارد افزود: باید برای هنر که از ارکان فرهنگ جامعه است بیش از هرچیز تلاش نماییم و برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر در طول چهارسال نشان داده است که هنر دوستان و هنرجویان در سطح شهرستان علاقه زیادی برای بالا بردن سطح کیفی و کمی هنر دارند.

مصفا؛جشنواره فرهنگی و هنری فجر جشنواره مردمی است

قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت :جشنواره فرهنگی و هنری فجر جشنواره مردمی است
مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مورد جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت ،گفت : جشنواره فرهنگی و هنری فجر یک جشنواره مردمی است.
قاسم مصفا افزود: اجرای برنامه های مختلف هنری شامل اجرای آموزشگاه های موسیقی،نمایش و…موجب مخاطب پسند شدن جشنواره فجر رشت شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و هنری فجر فرصتی مناسب است تا هنرجویان رشته های مختلف بتوانند استعدادهای های خود را به نمایش بگذارند ،افزود: این جشنواره چهارمین سال برگزاری خود را سپری میکند و نشان از استقبال هنرجویان و هنردوستان از این جشنواره را می دهد.
مصفا افزود: حمایت از هنرمندان و هنر باید توجه بیشتری شود و با شناسایی هنرمندان خلاق می توان کارهای بزرگی را در حوزه فرهنگ شهرستان رشت انجام داد .

در نمایشگاه ۴۰ عکس از ۴۰  عکاس، آثاری از امیر آقایی ، الهه فلاح بلندطبع ، اصغر عبدی ، امیر محبوب یگانه ، حسین خائف ، امیرصالح غنجی ، حسن جوری ، حسین داداش‌زاده ، حسین شمس ، رضا احمدپور ، روح‌الله خانزاده ، زهرا جوری ، زینب صبوری ، سیدمحمد شاداب ، سیدمرتضی جوانمرد ، سیده‌دنیا معصومی ، عباس عاشوری ، علی شفیعی کلی ، علی کتمان ، محمد ابراهیمی ، علیرضا آذرم ، مجتبی محمدی ، محمد آهنگر ، محمدرضا کشازرع ، مژگان زینعلی ، مصطفی عاشوری ، میثم پورجعفری ، مهدی کرمی و نسترن نعمتی به نمایش گذاشته شده است .

در نمایشگاه «۴٠ عکس از۴٠ عکاس » ، ۴٠ تخته تابلوی عکس با موضوعاتی چون حماسه حضور ، نماز و نیایش ، جوانان ، ورزش ، ورزش بانوان ، نشاط و امید و سازندگی و دستاوردهای انقلاب به نمایش در آمده است .
جشنواره فرهنگی و هنری فجر ازتاریخ ۲۴ بهمن ماه لغایت ۲ اسفند ماه در مجتمع خاتم الانبیاء اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت در حال برگزاری است.
گفتنی است این نمایشگاه از تاریخ ٢٨ بهمن ماه تا ٢ اسفند ماه ٩٧ ، صبح ها از ساعت ٩ تا ١٣ ظهر و عصرها از ساعت ١۵ تا ٢٠ شب در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌ الانبیاء ( ص ) رشت در معض دید علاقمندان قرار دارد .

نمایشگاه هنری فجر رشت

image_2019_2_17-3_13_11_845_Y92 image_2019_2_17-3_13_11_542_KDH image_2019_2_17-3_13_10_878_Jr1 image_2019_2_17-3_13_10_571_xnW