به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : هدف از اجرای طرح نماد شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش و راهکار حل مشکلات با کمک کادر آموزشی مدارس و اولیاء دانش آموزان است. نادر جهان آرای با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : هدف از اجرای طرح نماد شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش و راهکار حل مشکلات با کمک کادر آموزشی مدارس و اولیاء دانش آموزان است.

نادر جهان آرای با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان از  سال ۹۴ در کشور افزود : این طرح ۲ سال است که در شهرستان های رشت و  شفت و از امسال در لنگرود در دست اجرا است.

وی اعلام کرد : گام نخست اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش و در کنار آن بر عهده بهزیستی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به متفاوت بودن نوع و میزان بزه و آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف و مدارس دخترانه و پسرانه گفت : در اجرای طرح نماد دانش آموزان در زمینه آسیب های اجتماعی ، راهکارهای مقابله با آنها و همچنین مهارت های زندگی فردی و اجتماعی آموزش می بیننند.

جهان آرای بازه زمانی اجرای طرح نماد را هم زمان با سال تحصیلی دانش آموزان اعلام کرد و افزود : در اجرای این طرح لازم است دانش آموزان ، اولیاء آنها و کادر آموزشی مدارس برای آشنایی با آسیب های اجتماعی و راه مقابله با آنها در ۱۰ جلسه آموزشی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان پارسال در ۱۲ مدرسه در رشت و شفت اجرا می شد، گفت : این طرح امسال در ۱۲۸ مدرسه شهرستان های رشت ، لنگرود و شفت در دست اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان اعلام کرد : قرار است طرح نماد تا سال ۱۴۰۰ در همه مدارس استان اجرا شود.