اختصاصی/صفیر گیلان؛مونا ابروفراغ مدیر کل امود اجتماعی استانداری گیلان در همایش پیشگیری از تروما با محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی در شفت گفت:تروما اولین علت مرگ و میر و از علل اصلی از کار افتادگی و معلولیت جمعیت فعال در کشورهای در حال توسعه می باشد. مدیر کل امود اجتماعی استانداری گیلان با […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛مونا ابروفراغ مدیر کل امود اجتماعی استانداری گیلان در همایش پیشگیری از تروما با محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی در شفت گفت:تروما اولین علت مرگ و میر و از علل اصلی از کار افتادگی و معلولیت جمعیت فعال در کشورهای در حال توسعه می باشد.

مدیر کل امود اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه پیامد تصادفات در ارزیابی ها قابل جبران نیست گفت: انسانها بر اثاث تکالیف شرعی و دینی برای دولت ارزشمند است و برای تربیت افراد دولت هزینه زیادی را متحمل می شود.

ابروفراغ گفت: در کل چنین همایش هایی گفتمان سازی برای رهایی از آسیب است و نیاز است تا با تدابیر و اصول فرهنگ سازی صورت گیرد و خروجی آن قابل لمس در جامعه باشد.

وی کمک همگانی در رفع موانع آسیب زا  الزامی خواند و گفت: تمام مردم و دستگاها و نهادها در کنار نیروی پلیس و حاکمیتی ها و متولیان امر سلامت باید حضور پر رنگ داشته باشند.

مدیر کل امود اجتماعی استانداری گیلان بخشی از آسیب جاده ای را مربوط به زیر ساختها و خودرویی خواند و گفت: برخی حوادث انسان ساز است که نیاز است نگاها را مثبت تر داشته باشیم.

ابروفراغ استمرار این چنین همایش هایی را در دستور کار استانداری گیلان خواند و گفت: با همراهی و همدلی قدمها را به سمت مثبت ببریم.
ایشان حادثه دیدگان حوادث رانندگی و غرق شدگان را در سن کار کردن مطرح نمود و گفت: بسیاری از این عزیزان متاهل بودند که به عنوان سر پرست خانوار اسیب دیده و افرادی در این آسیب درگیر هستند که باید به این سوی قضیه نیز توجه شود.