به گزارش صفیر گیلان، عباس علیزاده  در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران با اشاره به وقوع حوادث در محیط کار، اظهارکرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۳۸ مورد حادثه ناشی کار از در استان گیلان رخ داده است. علیزاده  با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در ساختمان افزود: در مقایسه با مدت مشابه در […]

به گزارش صفیر گیلان، عباس علیزاده  در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران با اشاره به وقوع حوادث در محیط کار، اظهارکرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۳۸ مورد حادثه ناشی کار از در استان گیلان رخ داده است.

علیزاده  با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در ساختمان افزود: در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در استان گیلان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فوت هشت نفر و نقص عضو ۱۸ نفر در این حوادث، گفت: بیشترین علت وقوع حوادث در کار، سقوط از پرتگاه‌ها، رعایت نکردن نکات ایمنی، گیرکردن لباس در دستگاه‌های صنعتی و برق گرفتگی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان آموزش کارگران و کارفرمایان، حضور کارشناسان ایمنی و فعال بودن بخش حفاظت فنی در کارخانه‌ها را از علل کاهش حوادث ناشی از کار در استان  عنوان کرد.

علیزاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۷۸ مورد از کارگاه‌های ساختمانی بازرسی شد که یک کارگاه به علت رعایت نکردن نکات ایمنی پلمب شد.