به گزارش صفیر گیلان ، نشست هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص ساماندهی خانه مسافرهای شفت با حضور محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان وسرهنگ رضا محمدزاده رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان گیلان  در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد . فرماندار شفت در این نشست با اشاره به اینکه ۳۲ هزار هکتار پوشش […]

به گزارش صفیر گیلان ، نشست هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص ساماندهی خانه مسافرهای شفت با حضور محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان وسرهنگ رضا محمدزاده رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان گیلان  در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد .

فرماندار شفت در این نشست با اشاره به اینکه ۳۲ هزار هکتار پوشش جنگلی ، ۱۳ هزار هکتار مرتع ، ۵۵۰ هکتار آببندان ، آبشارهای زیبا ، روستاهای کوهستانی و جلگه ای و  همچنین وجود دو منطقه سیاحتی و زیارتی امامزاده ابرهیم و اسحاق(ع) جلوه ای خاص به شهرستان شفت بخشیده است افزود :  همه ما باید تلاش کنیم  تا شهرستان شفت را به مقصد سفر و اقامتگاه گردشگران تبدیل کنیم .

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند بهبود زیرساخت های عمرانی و خدماتی است اظهار نمود : توسعه فضای شهری می تواند در ارایه خدمات به مسافران و همچنین رونق کسب و کار در این شهرستان کمک شایانی نماید و در این راستا طرح ایجاد و ساخت بلوار در ورودی شهر شفت به زودی در شورای ترافیک بررسی و تصویب خواهد شد .

نماینده عالی دولت در شفت در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتقای کیفیت خدمات رسانی به گردشگران در شهرستان شفت تاکید نمود و افزود : فراهم نمودن اقامتگاه های مناسب ، ایجاد امکانات رفاهی و ساماندهی خانه مسافرها سبب افزایش رضایتمندی گردشگران و افزایش درآمد مردم خواهد شد.

محسنی  در ادامه اذعان داشت : بانک جامع اطلاعاتی امکانات گردشگری  و خانه مسافرهای شهرستان شفت باید  با همکاری دستگا های ذیربط و صاحبان این مشاغل تکمیل گردد تا تهیه اقامتگاه برای گردشگران تسهیل شود .

وی با بیان اینکه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی یکی از سیاست های ابلاغی دکتر سالاری استاندار گیلان است که همواره در این شهرستان مورد پیگیری قرار گرفته است افزود  : متقاضیان تا کنون برای ساخت ۳۱۰ واحد بوم گردی و همچنین تعمیر و بازسازی ۱۳ واحد در این شهرستان شفت اعلام آمادگی کرده اند و پرونده آنان در حال پیگیری است .

فرماندار شفت با اشاره به اینکه ایجاد امنیت یکی از محورهای توسعه و رونق گردشگری است افزود : دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان در تهیه بانک اطلاعاتی با دستگاه های ذیربط همکاری نمایند .