به گزارش صفیر گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مراسم راه اندازی این مرکز در سخنانی بیان داشت: در شرایط فعلی، راه پیشرفت کشور، از مسیر فناوری و با تکیه بر شرکت های دانش بنیان است. وی اظهار داشت: تاکنون اگر سرمایه اصلی را در زیر زمین جست و جو […]

به گزارش صفیر گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مراسم راه اندازی این مرکز در سخنانی بیان داشت: در شرایط فعلی، راه پیشرفت کشور، از مسیر فناوری و با تکیه بر شرکت های دانش بنیان است.

وی اظهار داشت: تاکنون اگر سرمایه اصلی را در زیر زمین جست و جو می کردیم، امروز باید آن را در اندیشه و مغز جوانان کشور بیابیم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه مراکز رشد فناوری سلامت خاطرنشان کرد: عملکرد مراکز رشد برای واحدهای فناور مانند نگهداری از یک کودک تازه متولد شده است، تا زمانی که به رشد و بالندگی برسند، نیازمند مراقبت، حمایت و دلسوزی هستند.

یوسف زاده با اشاره به حمایت و نگاه دانشگاه برای حمایت از مراکز رشد تصریح کرد: مراکز رشد با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های خود می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند و در راستای تحقق ایده های فناورانه گام بردارند.
وی با بیان این مطلب که طولانی ترین راه ها با اولین قدم ها آغاز می شود، اظهار داشت: کارهای نوآورانه و خلاقانه چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سطح ملی، تجربه ای ارزشمند برای توسعه بیشتر و بهتر فعالیت های ایده محوری و فناورانه است.

رئیس مجتمع فناوری های پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توسعه علم و فناوری، گفت: با توجه به نقشه استراتژیک این دانشگاه و ایجاد سه مرکز رشد تخصصی در دانشکده های شرق گیلان، بهداشت و داروسازی، تفاهم نامه در بخش خصوصی را دستور کار قرار دادیم که این مهم، برای نخستین بار در کشور در حال انجام است.

مصطفی گلشن بیان داشت: وجود شتاب دهنده ها در زمینه بهره وری محصولات ایده محور و ایجاد بستری مناسب، مرکز را به هدف نهایی خود نزدیک می کند.

وی اظهار داشت: تفاهم نامه با یکی از موسسه های آموزش عالی در زمینه آموزشی – پژوهشی و فناورانه و به صورت مشترک در تولید محصولات نیز خواهد بود و در این باره کانون شکوفایی خلاقیت از طرح های فناورانه دانشجویی حمایت می کند.
۷۲۸۶ / ۲۰۰۷