به گزارش  صفیر گیلان، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهارکرد: به علت فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان در بستر رودخانه‌ها هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها گیلان از ۱۵ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده ممنوع و غیرمجاز است. محمدپور افزود: در این بازه زمانی  هرگونه اختلال در اکوسیستم‌های رودخانه از جمله برداشت شن و […]

به گزارش  صفیر گیلان، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهارکرد: به علت فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان در بستر رودخانه‌ها هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها گیلان از ۱۵ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده ممنوع و غیرمجاز است.

محمدپور افزود: در این بازه زمانی  هرگونه اختلال در اکوسیستم‌های رودخانه از جمله برداشت شن و ماسه تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رودخانه‌ها زیستگاه و محل رشد و نمو بسیاری از جانوران، آبزیان و ماهیان است، گفت: با تخریب زیستگاه این آبزیان، حیات این موجودات با خطر مواجه می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه همچنین موجب فرسایش بستر، اختلال در ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آب و تغییر مهندسی رودخانه می‌شود.

محمدپور با اشاره به اینکه گیلان دارای ۹۰ رودخانه است،  افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با همکاری دیگر نهادها و ارگان‌های ذیربط رودخانه‌های استان را به‌طور مستمر پایش می‌کند.