به گزارش صفیر گیلان، عباس اهرابی اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده را یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: این برنامه در کنار خدمات حمایتی و معیشتی از سوی این نهاد اجرا می‌شود. وی افزایش و تقویت مبانی فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصاد خانواده‌ها به شمار می‌رود، افزود: مهم‌ترین […]

به گزارش صفیر گیلان، عباس اهرابی اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده را یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: این برنامه در کنار خدمات حمایتی و معیشتی از سوی این نهاد اجرا می‌شود.

وی افزایش و تقویت مبانی فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصاد خانواده‌ها به شمار می‌رود، افزود: مهم‌ترین خدمات فرهنگی در کمیته امداد فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشتی و روانی و اعتقادی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از ۲۳ هزار مددجو این استان از برنامه‌های آموزشی این نهاد بهره‌مند شده‌اند، گفت: آگاه سازی و آموزش داشتن زندگی بهتر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از اهداف برگزاری این برنامه ها بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

اهرابی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی نیز برای مددجویان اشاره و تصریح‌کرد: این برنامه‌ها برای رشد معنوی و فرهنگی مددجویان به‌ویژه جوانان و نوجوانان و گسترش زمینه‌های تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و همچنین رشد و شکوفایی استعدادها برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایام تابستان برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش دو طرح آموزشی «وارثین» و همچنین «سدید» برگزار می شود، افزود: طرح «فلاح» یکی از برنامه هایی است که در حوزه فرهنگی برای خانوارهای تحت پوشش برگزار می شود.

اهرابی با اشاره به ۱۰ هزار و ۴۲۰ دانش آموز و ۲ هزار و ۲۷۲ دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد گیلان، افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۶ هزار و ۱۹۲ نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب دینی تحت پوشش کمیته امداد از خدمات فرهنگی، نشست‌ها و همایش‌های آموزشی و بصیرت افزایی شرکت کرده‌اند.