به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده از  برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: این آزمون در ۱۰ حوزه امتحانی در گیلان برگزار می شود. وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۳۶۵ گیلانی در این آزمون شرکت خواهند کرد، […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده از  برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: این آزمون در ۱۰ حوزه امتحانی در گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۳۶۵ گیلانی در این آزمون شرکت خواهند کرد، افزود: برای برگزاری آزمون کتبی شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودسر، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با بیان اینکه آدرس محل برگزاری آزمون برای شرکت کنندگان در کارت ورود به جلسه آنها درج شده است، گفت: شرکت‌کنندگان برای دریافت کارت آزمون کتبی خود از دوشنبه ۲۹ بهمن ما تا ۷ اسفندماه می توانند به سایت quranedu.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و اوقاف گیلان برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری آزمون کتبی برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس برگزار می شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده ادامه داد: آزمون کتبی رشته‌های حفظ و معارفی و جزء ۳۰ بزرگسالان روز پنجشنبه ۹ اسفندماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار می شود.

وی به برگزاری آزمون شفاهی نیز اشاره و از شرکت کنندگان خواست برای دریافت کارت این آزمون از ۵ تا ۱۰ اسفندماه به سایت مذکور مراجعه کنند، افزود: آزمون شفاهی جزء ۳۰ قرآن کریم از ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه در دارالقرآن ها برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ دانش آموزان در آزمون شفاهی جزء ۳۰ شرکت می کنند، یادآورشد: اجرای آزمون شفاهی جزء ۳۰ (طرح بشارت) دانش آموزان ابتدایی و قبل از آن (پیش دبستانی ها) و متوسطه اول و دوم به آموزش و پرورش سپرده شده و در دارالقرآن ها توسط مدیریت دارالقران برگزار می شود.