به گزارش صفیر گیلان؛نشست سرمایه گذاری و توسعه گیلان با حضور دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری،استاندار گیلان،مدیران عامل بانک‌ها و چندتن از مدیران ملی و استانی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست رئیس دفتر رییس جمهور بر لزوم توسعه صادرات، توجه به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست سرمایه گذاری و توسعه گیلان با حضور دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری،استاندار گیلان،مدیران عامل بانک‌ها و چندتن از مدیران ملی و استانی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست رئیس دفتر رییس جمهور بر لزوم توسعه صادرات، توجه به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در جهت افزایش نرخ اشتغال و ایجاد رفاه عمومی تاکید کرد.
ارزیابی کارکردهای گیلان به عنوان استانی مرزی به ویژه در بخش های گردشگری،صادرات دریایی،دامپروری،توسعه کشاورزی و گسترش زنجیره های متصل به شبکه کشاورزی از دیگر عناوین این نشست بود.
همچنین به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی بعنوان پتانسیل مهم حوزه تجارت از طریق شبکه دریایی و نیز جابجایی گردشگر از مسیر آبی اشاره شد.
تقویت شبکه ریلی گیلان و توسعه آن به سمت دیگر کشورها که گسترش روابط سیاسی تجاری و مبادلات فرهنگی را به دنبال دارد از دیگر موضوعاتی بودکه در  نشست سرمایه گذاری و توسعه گیلانمورد بررسی قرار گرفت.